szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2012 Szlovén - Horvát Open

 

Előnézet: Re: Slovenian - Croatian Istria Open - Juli 2-7

Jó ötletnek tűnt ez a verseny, mert korábban már voltunk itt és jókat repültünk. Isztria, nyáron, tuti sok érvényes nap lesz. Megnyitón mondta is egy - két pilóta,hogy itt most akkora idő lesz, hogy 7 érvényes task lesz.
A mezőny nagyon erős volt, a szlovénok eleve a világ élvonalához tartoznak, de a horvátoknál is van sok eredményes pilóta. MInden adott volt egy jó versenyhez.
Aztán ez a minden, szépen kezdett összedőlni.


Az első gond az volt, hogy nem volt kábeljük a Competino -hoz. Egy olyan műszerhez, ami 7 éve létezik és az integrált GPS-Variók közül az elsők között született meg. Sőt még ránk is lett kiabálva, hogy a FAI Section 7 en benne van, hogy a pióta saját kábelt kell hozzon. Nos ,én kb 70 versenyen voltam, kábelt sose vittem semmihez, de sose volt probléma ebből. Szerencsére reggelre szereztek kábelt.
A második figyelmeztető jel az első Briefingen volt. A meet director ,egy korábban sose látott szakállas ember volt. AZ egy dolog, hogy mi nem láttuk, az egy másik dolog, hogy a wprs-t egykor vezető Jurij Vidic nevét nem tudta felírni a táblára,..A nagyobbik baj az volt, hogy valószínűleg még siklóernyős versenyt se nagyon látott közelről...
Az esti briefing teljesen felesleges volt, értelmes dolog nem hangzott el, csak annyi, hogy itt bizony 1800 m lesz a plafon, mert addig kaptak légteret. Kőbe lett vésve, hogy aki 1801 méterre emelkedik az 0 pont arra a napra, második esetben pedig mehet haza.. Mint később kiderült, ez mégse lett nagyon belevése abba a bizonyos kőbe, sőt talán csak szalmaszállal írták rá egy lavór vízre... de erről majd később..

Első nap , reggel briefing. Megjelentünk. A szakállas közölte,hogy nyugati a szél, talán erős is, .. Cancel... Te jó ég... Idejövünk 80 - an , és még csak fel se megyünk a starthelyre (10 perces út), arról nem beszélve, hogy lehetett volna azt mondani, hogy oké.. most erős, következő briefing délután 2 -kor. De nem ez lett. Szakállas lefújta. A helyről annyit kell tudni, hogy itt még este 6 kor is simán lehet érvényes taskot csinálni.
Második nap már felmentünk a starthelyre,de erős volt. Vártunk délután 5 ig. Ekkor lefújták. Aki 5 óra 20 perckor elstartolt,kitekert 1800 méterre és repült másfél órát... Erről ennyit, megint lehúztunk egy érvényes taskot a vécén.
A harmadik nap végre jól nézett ki. A felhőalap teljesen mindegy, mert 1800 méter volt a plafon. Kiírtak egy 52 km feladatot.. Eleje a gerincen,,utána ki a dombok fölé Pazinig, majd tovább az Ucka irányába.
A pylont nem sikerült magasan elkapni, de szerencsére ez nem számított, mert a visszasiklásból úgyis lejtőszélbe érkeztünk. Sokan bementek a fennsíkra, hogy magasságot nyerjenek, így aki eleve a lejtőre jött vissza az rögtön szerzett pár perc előnyt. Szerencsére az élbolyban találtam magam, Máté is ott volt..
Toltuk a lejtőben, aztán a gerinc végén aki odaért az elkezdett tekerni. Máté előttem volt 30 méterrel, odaért, megemelte , tekerte. Mikor én odaértem már csak a vége volt, nem tudtam benne tekerni. Elkezdtünk lejtőzni, jött az egész mezőny. Együtt girheltünk Petivel, Képessel,Milánnal. Máté közben fenn az égben, mér indult is a dombokra az elejével.
Nekünk viszont nagyon nem adta.Kb 200 métert sikerült nyerni, aztán vége lett. Ha ennyi, akkor ennyi, gondoltam, és Milánnal elindultunk a szembeszélben a dombokra,alacsonyról. Biztos voltam benne hogy jön a többi 20 ember is, aztán majd csak kifestjük talajközelben..... Höhö.. senki nem jött. Milánnal toltuk, szembeszélben, de szerencsére tartott néha. Néha meg nem. Végül is sikerült valamit fogni 200 méteren megindultunk felfelé. Visszanézve láttuk,hogy a többiek nem indultak még, nem lehetett túl meggyőző amit csináltunk.
Kitekertünk 1600 -ra, feljebb nem mertünk és toltuk neki. Elég jól haladtunk,aztán Pazin előtt látom hogy Máté jöl oldalról. Nem hittem a szememnek, legutóbb mikor rádióztunk akkor 4 km-rel előttünk járt. Már majdnem megvolt neki a fordulópont, de visszafújta szél.


Azt láttuk,hogy az élboly nagy része lerohadt, mert durva szembeszél volt a fordulópontnál és a nagy felhőárnyékok miatt a nap se sütött. Na majd mi, óvatosabbak leszünk... Nem sikerült ,1-2 kivétellel az én bolyom is lerohadt. Szép kezdés így első nap...

Akik a 3. bollyal jöttek, nekik jobb dolguk volt. A szél ugyan maradt, de kisütött a nap. Kitekertek,aztán többnyire betolták a célba.
Béci 8. lett , Peti 9 , Galambos Laci 10. Képes meg 11 , de ő nem érte be, csak majdnem.
Akkor tehát az első napot Én, Máté, Milán jól elcsesztük,de a többiek jól tolták. Dihen Évi távminimumot kapott,benézett valami startcilindert.

Eddig ez még minden normális versenyen előfordulhat, de ami ez után következett az nem.


Este eredmény, ez még ok..

Másnap a starthelyen a task briefingen kezdődött az armageddon. Első jel az volt, hogy nem a szakállas tartotta, hanem Igor Erzen , mert megbeszélték, hogy a szakállas az nagyon mellette van a témának, inkább maradjon háttérben.

Ekkor megcsillant a remény, hogy a normál kerékvágásba kerüljenek a dolgok.

Ekkor azonban Igor olyat tett, amit szerintem nem szabadott volna, főleg hogy ő egy elismert versenyrendező.. Szépen bekonferálta hogy az első task nyertes Thomas Erzen...Taps, stb....
Csakhogy
"...His gps track is fucked up" , na ez király gondoltam, az meg mit jelent..?

Ez most éppen azt jelentette, hogy semmi nem látszik abból, hogy hol repült,megcsinálta e a fordulópontokat , sértett e légteret, meg hogy mikor ért be. Egymásra néztünk mi magyarok,,... "Mi a f...sz?" Itt a csávó, nincs tracklogja, akkor az hogyan nyerhet?
Igor pszihológiai képességeit dicséri, hogy sikerült ezt a helyzetet úgy előadnia,hogy szavazzunk, hogy elfogadjunk e hogy ő nyert. Köpni nyelni nem tudtunk. Annyit tudtunk tenni, hogy ellene szavaztunk,de én annyira megzavarodtam,hogy nem álltunk fel üvölte, hogy "Hülyék vagytok? , hogy nyerhetne valaki napot tracklog nélkül bemondásra...??"

De ez még csak a kezdet volt. Ezután Igor előadta, hogy hát bizony,bizony ,... többen magasabbra mentek mint 1800 méter, velük mi legyen... Hm,,..Mi az hogy mi legyen. Volt rá kimondott szabály, hogy akkor bizony nulla pont aznapra.. Addig szépítgette, hogy ő nem is tudja ki, meg hogy csak 25 métert mentek fölé, de hát mi lenne ha megváltoztatnánk a szabályokat így utólag.. Bizony.. MEGVÁLTOZTATNÁK A SZABÁLYOKAT ÍGY UTÓLAG...

Ekkor körülnéztem és kerestem a kamerákat. Tuti hogy ez itt a kész átverés show, és elég béna vagyok, hogy csak most jöttem rá, hogy az egész csak az én megtréfálásomat szolgálja... De kamerákat nem láttam, pezsgőt se adtak.... akkor, tuti hogy álmodom.. leszarom, mindjárt felébredek és megyünk briefingre ,ahogy szoktuk.

A versenyzők,szépen , megvezetett birkák módjára megszavazták , hogy legyen az a szabály mostantól, hogy 1830 méterig nincs bünti... Utána méterenként 1 pont, 2000 felett pedig nulla a nap. És ha már ezt így megszavaztuk,akkor legyen ez érvényes visszamenőleg tegnapra... Tehát ne nullázzuk le akik légteret sértettek, más szóval csaltak.

Na ez végkép kib.szta a biztosítékot. Inkább nem írom le amiket gondoltam.. És ekkor még nem tudtam a lényeget..

Na mindegy,gyerünk,Task van. 57 km, négyszög, körbe az Isztria közepén levő tó körül.

Megindultunk.Nagyon jól adta.. Egy gond volt, hogy az első száron annyira élt az idő, hogy hiába hagytam abba 1500 körül a tekerést, tovább emelt , akármerre mentünk. Fülcsuk, gyorsító, spirál , rángatás... 1826 méterre még így is felkerültem. Ahogy láttam,mindenkinek meg volt a maga baja és igyekezettt lefelé.

Ez így elég értelmetlen volt, nem szoktunk hozzá, hogy verseny közbe lefelé kelljen igyekezni. Sikerült megtalálnom a középutat a lerohadás és a légtérsértés között. Az utolsó előtti fordulópontot egy kb 7 fős bollyal együtt csináltuk meg. Aztán indultunk Buzet felé, de rácurrantunk a dombokra. Feltekertünk 300 méter, ekkor kb 1000-en voltunk, 4 -en elindultak Buzet felé, pontosabban a következő dombra. Én még maradtam, majd lesüllyedtem és mikor újra1000méteren voltam én is elindultam. Nem volt ez egyértelmű döntés, mert a többiek bizony ottmaradtak.


Rásiklottam a dombra,közben akik tekertek felette (élboly!), egyik Enzo dobott egy mentőernyőt és ráesett a faluban valami házra. Segíteni nem tudtam volna, mert esélyem se lett volna leszállni a környéken, meg aztán nem akartam én lenne a következő mentőernyő az erős szélben a dombok rotorjában.
Rádión hallottam,hogy többé- kevésbé minden ok, Toltam tehát tovább. Innen már nem volt nagy történet. Még egy dombot ugrottam hátszélben, ott kitekertem ,megcsináltam a buzeti fordulópontot aztán besiklottam a célba. Sajnos az óvatoskodó mentalitás győzött,mert még tekeretem egy picit rontva ezzel az időmet kb. 3 perccel.

A célban 4.lettem. kb 15 perc múlva jött Peti,félóra múlva pedig Képes és Máté. A többieket nem tudtuk megvárni,mert ment a busz Roc-ba.

Rocban este újabb meglepetés várt.. Kiderült ugyanis, hogy hiába mutatott nekem a vario 1826 métert, a GPS magasságom 1860 körül volt , ezért bevéstek 60 pont büntit. Ezzel hátrakerültem aznap a 8. helyre. Rajtam kívül még kb 40 -en kaptak büntit, ezért ez sokkal többet nyomott nyomott a latba, mint az hogy ki mikor ért be.
Mikor láttam a tracklogom, akkor azért elismertem,hogy ez saját butaságom volt, mert jó lett volna pontosan tisztába lenni azzal,hogy mi rögzít a műszer.

És ekkor jött az újabb meglepi. Kiderült ugyanis, hogy azok a pilóták akik a szabályok utóagos módosításával elkerülték az első TASK lenullázását, azok nem éppen a frissen végzett tanfolyamosok, hanem Urban Valic, Aljaz Valic, Marko Novak és még 7 másik,.. Ekkor esett le a tantusz, hogy az egész szavazós színjáték és manipuláció arról szólt, hogy megmentsék a szlován top pilótákat az első napjuk lenullázásától.
Azért ez így eléggé fölháborító volt.

Valaki beadott egy complintet, de nem a légtér miatt, hanem hogy ne lehessen már napot nyerni tracklog nélkül. Ezt elfogadták , Thomas Erzent lenullázták első napra..


A két tast után , zivatros lett.. Az utolsó 3 nap nem volt TASK.
Az utolsó nap elstartoltunk,se Stoppolták a Taskot. Annyi haszna volt, hogy észrevettem, hogy a Competino vario része tönkrement, nem mutat nem csipog.... Azért jobb ez így, hogy most derült ki, mintha a következő verseny első napján vettem volna észre start után...

 

Peti 3. lett... külön gratula neki..

Azt hiszem kijelenthetjük, hogy Szlovén Openen , dobogón állni, meg úgy általában 3 magyar pilóta az első 10 ben, az nem várt eredmény..

eredmények http://www.buzet.tici.hr/strani/task/comp_result_open_2012.html

 

Hozzászólások  

 
#1 Ákos 2012-07-17 13:58
Az bika! Régóta olvasom a versenyeid leírásait, gyakorlatilag az összeset ami eddig a régi oldaladon fenn volt, de ilyennel még egyszer sem találkoztam.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.