szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2012 SOPOT elő Vb

Először nem is akartunk jönni a versenyre, de a többi verseny ami szóba jöhetett volna, azok egy-egy napja egybeesett a nagyatádi  Ironman versennyel.  Ha már ennyit edzetttem, akkor mégiscsak meg szeretném csinálni azt az Ironmant másodszor is.
Sejtettük,hogy nem lesz sok induló, de arra azért nem számítottunk, hogy csak 35en leszünk. Először haza akartunk menni, de miután gép csak két nap múlva lett volna, meg már beletettünk egy csomó időt és pénzt ebbe a versenybe,  illetve mérlegeltük,hogy a mezőnyben azért van kb 15 elég jó pilóta, végül maradtunk. Tudtuk, hogy WPRS pontot nem fogunk kapni, de egy jó verseny még simán kijöhetett belőle.

 

TASK 1.
Feladat eleje a hegyen a második fele a síkságon volt kijelölve.



Az elején sikerült a mezőny elejébe kerülni,sőt kicsit meg is léptünk a többiektől.  Hiba volt viszont az első fordulópontnál a biztonságra menni és eltérni a kurzustól,hogy a hegyen kitekerjek. Mire  a fordulópontra értem,  addigra többen is utolértek. Innen kezdődött a szembeszeles kínlódás a buborékos termikekben,  de miután voltunk vagy heten, ezért mindig megtaláltuk, hogy hol érdemes tekerni.
Egy baleset miatt (amiről csak este tudtuk meg, hogy halálos baleset volt) stoppolták a taskot.
Sajnos egyre rutinosabbak vagyunk a versenyen történt halálos balesetekkel kapcsolatosan.

A task itt tekinthető meg, akár 25x gyorsításban: http://airtribune.com/scanex_world?nid=2003&tid=4927&display=2d

Task 2
A második taskot főleg a síkság fölé írták ki,hogy a mezőnyt  távol tartsák a lee oldalon történő gyorsítónyomásoktól. 
Megint sikerült az élbolyba kerülni , sőt sokszor én szálltam ki a liftekből elsőként. Nagyon jó volt így repülni,hogy nem én követtem másokat,hanem engem követtek.

A második fordulópontnál alacsonyra kerültem. Nem tudom miért nem a fordulópont fele indltam,hanem oldalra a dombok mentén. Kb 50-100 méteren lehettem,amikor jött a 3-mas emelés.  Feljebb már 6 m/s volt. Rögtön rám jött Alexey meg Vlagyimir,illetve az india pilóta, Gurpreet is.  Áttörtük a 2000 méteren levő inverziót és katapultáltunk 2600 méterig. Innen már el is dőlt az első 4 hely, mert láttuk,hogy a többiek lent fűrészelnek 1500m környékén.
Megindultunk, de a gát előtt még lesüllyedtünk alacsonyra. Nem volt probléma,mert a dombok azonnal adták a 2-3 méteres lifteket.  Mikor a két orosz pilóta elindult a fordulópontra és kb 150 méterrel alattuk voltam. Megcsináltuk a fordulópontot és megindultak a cél (end of speed section) felé. Láttam,hogy nekem kevés ez a magasság, különben se tudom őket utolérni, ezért  visszamentem a dombokra, hogy nyerjek párszáz métert a nyugalmas végsiklás érdekében.
Ez sikerült is, közben láttam,hogy az indiai pilóta , aki közben lemaradt,  aránylag magasan elundul a cél felé. A harmadik helyet nem akartam veszni hagyni, meg már a magasság is  elégnek tűnt, ezért én is elindultam.
Kaptam egy brutális leáramlást, és az end of speed sectiont mikor elértem, akkor már nagyon lent voltam. Még 1km volt a célig.
Összeszorított foggal feküdtem a beülőben és arra gondoltam , hogy de jó lenne ha egy picit tartana. Nem tartott. Sajnos csak 850 métert adott. Fékezés nélkül beszálltam a búzatáblába.
Ez van. Ha van még 20 méter szintem, akkor kb 400 ponttal többet kaphattam volna. De nem volt.
Összehajtottam, besétáltam a célba, és csak az után kezdtek el szállingózni azok , akik a mögöttünk levő bolyban repültek.

Livetrack replay

 

TASK 3.

Nem sok jót jelez,ha a beszámolót úgy írom,hogy fél szemmel a livetracket nézem, hogy hol tolják a többiek. :(

Rettenetesen jó időt ígértek, ki is írtak egy 100km körüli feladatot.  Az elején sikerült az elejére kerülni és az első 10 km-n csak menni kellett a gerincen a dobálósban. A gerinc végén aztán nem volt egyértelmű lift,itt újra összejött a banda.  (a két orosz gyerek, Alexej és Dimitrij, Raul , Vyparina, én,Peti, Gurpreet ,meg pár dél afrikai pilóta. ) Úgy tűnt ,hogy a síkság mégnem dolgozik, ezért kerülőúton indultunk, bent a hegyeken. Toltuk neki, ha erős jött tekertünk, ha bizonytalan volt akkor mentünk tovább.

A fordulópontot sikerült az elsők között megcsinálni, ... na itt ért véget a jó szériám. Innen még elsiklottam a völgy közepén levő dombokra amik "mindig adják".

Adták most is, de csak 1500 ig.  Ez már elégnek tűnt ahhoz, hogy a magasabb részek feléis becsússzak, hogy ott majd még jobb termikek lesznek. Az első taskon pont itt mentunk,csak akkor szembeszél volt. Vártam,vártam,hogy jönnek az erős emelések...

Nem nem jöttek. . Elsüllyedtem,ki kellett forduljak és leszálltam.  Még egy óra múlva is mentek el a fejem felett az emberek :(

Ahogy néztem láttam,hogy a feladat vége elég szembeszeles, voltak öten,akik a speed section után nem tudták megcsinálni a célt. Elég izgalmas lehetett, mert pl Raul az elsők közül bukta be a cél előtt 5 km-rel, Frank a másik Venezuelai nem egész 3 km-rel a cél előtt szállt le. Petinek szerencsére beadta. 3. lett.

Mennyivel jobb lett volna, úgy nézni a livetracket, hogy közben már össze vagyok hajtva a célban.

Felreppent egy hír , hogy ha holnap van TASK, akkor szombaton nincs már repülés. Ezt én nem bánnám, mert ha szombaton is repülünk, akkor neccesen érjük el a repülőt.

Közben lett eredmény.  AZ 50 km-re kaptam 200 pontot... :(

http://www.airtribune.com/sites/default/files/task_result_2012-07-19_20120719-2018-t3.html

 

Aki a napot nyerte, annak az end of speed section után még 1 órát repült mire beért a célba...

Azon mélázunk,hogy ez az egész speed section arra való, hogy a végén senki ne 20 méteren nyomja a parkettagázt. Itt pedig 2 nap is volt amikor a speed sectiont megcsinálók fele ért csak be. Értelmes ez?   Ha még van firnyákosság a célig, akkor minek megállítani az időt?

Sajnos a livetrack nagyon dadogott. Sokszor úgy érezte, hogy a pilóta nem csinálta meg a fordulópontot, ezért elég butaságokat mutogatott nap közben..

Livetrack replay

Az érem két oldala...

Milyen érdekes,hogy ha lerohadok,akkor hajlamos vagyok azokat a napokat speciális napoknak tekinteni.Ezeken a napokon valójában nem lehetett siklóernyőzni. Az ilyen napok eleve alkalmatlanok a repülésre mert nincsenek emelések. Akik esetleg mégis betolják a célba, vagy megelőznek (esetenként a mezőny 80% -a  :) ) ,azt csakis az órási szerencséjüknek és a csodának köszönhetik

Legutóbb ilyen speciális nap volt a Ratitovec Openen,amikor a Mátéval,Vértessel, Bécivel dobtunk egy pylon utáni lerohadást, majd betolták páran.
Vagy legutóbb Buzeten, mikor első taskon Mátéval leszálltunk, majd Peti, Béci , Képes betolta..

stb..stb... van még jónéhány..

Ha más is oda száll le , ahova én,  az azért van, mert ő rossz döntést hozott, nekem pedig pechem volt.

BEZZEG..

Bezzeg az olyan napok ,amikor beérek,vagy egyszerűen csak jól megy,...nos azok az igazi siklóernyős napok.

Ilyenkor kijön  a tudás és a jó taktika.:)
Aki ezeken a napokon nem ér be, az eleve béna, vagy rossz volt a taktikája és rosszul ítélte meg az időjárási helyzeteket.
A siklóernyős versenynapok, a fenti két kategóriába sorolhatók be, de szigorúan csak saját napi helyezésem ismeretében
Ugye nem vagyok egyedül ezzel?

TASK 4.

A  tervezett 120 km - elsősorban a gerincen történő - feladat helyett, kiírtak egy hasonlót mint korábban.


Start után el keletnek,majd síkság, majd cél valahol Sopot környékén.
Sokkal stabilabb volt mint eddig, ráadásul az északias szél miatt végig rotor volt a gerincen. Ezzel együtt sikerült végigmenni, mert a termikek azért többnyire elnyomták a szelet.
A síkság előtt még óvatosra is vettem a figurát,az élboly már kisiklott (kb 5-en) , mi még rátekertünk kb 200 méter ,Petivel és Frank-kal (venezuelai pilóta).
Kisiklottunk a pontra , majd iszonyúan belassultunk, mint mindenki. A dombok és a síkság fölött nagyon stabil volt. Ennek ellenére úgy ahogy sikerült eljutni a következő fordulópont felé. Gyakorlatilag mindent tekertünk ami csipogott. A gyenge liftnél a szél szépen sodort minket visszafele. Igazán türelmesek voltunk. 
MIkor a fordulópontra kezdtünk siklani, kicsit szétszóródtunk. A bolyból én mentem elöl, eléggé megsüllyedtem. Nagyon rossz volt nézni,hogy gyenge liftekben összegyűjtött párszázméteres magasság, hogyan tűnik el  villámgyorsan  a 3-as leáramlásban.

Nem jött semmi, éppen a tó partra tudtam leszállni. Még volt annyi magasságom,hogy a kábelek felett megcsináljam a fordulópontot. Ennek sok értelme nem volt, inább meg kellett volna próbálni kisiklani valami falu fele, hogy ne kelljen akkorát sétálni a melegben. 

Petiéket kicsit megemelte ,illetve nem süllyedtek annyira el,ők kb 500 méteren megcsinálták a fordulópontot.
Kár, hogy nekem nem sikerült, mert innen már hátszeles volt a táv következő része.Vissza kellett egerészni a gerincig, onnan még egy picit menni,aztán cél.
Nem lehetett nagyon könnyű, mert a bolyunkból csak Peti érte el a gerincet.
A többiekkel egy kocsiban jöttem vissza.

A lengyel srác azért még feltette a pontot az i-re. MIkor odaértünk érte a vissszaszállító autóval,akkor még hajtott. Egyáltalán nem zavarta hogy négyen várjuk. Szépen egyenként fésülgette a zsinórokat és szedegette ki a fűszálakat. Vártunk rá kb 40 percet.

MIvel már csak 27 -en maradtunk a versenyen és több mint 10-en beértek, ezért megint rengeteg volt az idő-pont.

Livetrack replay

Task 5
Reggel szembesültünk vele,hogy mi ezen az utolsó taskon érdemben nem fogunk tudni részt venni,akárhogy csűrjük – csavarjuk. Ahhoz hogy a repülőt elérjük, 4 kor legkésőbb el kell indulni Szófiába. Márpedig ha task van, akkor 4 kor még simán a levegőben leszünk.
Felmentünk a starthelyre, csak a hangulat miatt. Bár stabil időt ígértek, úgy tűnt, hogy egyáltalán nincs az.  Az ernyők szépen emelkedtek, elég magasra. Persze lehet, hogy pont ugyanolyan magasra, mint eddig, csak eddig sose néztük a starthelyről végig.
Megvártuk mire mindenki elstartol aztán lejöttünk lifttel. AZ igazság az, hogy motiválatlanok és lusták voltunk feladat nélkül repülni.
A reptérre érve láttuk, hogy a burgaszi robbantás miatt, fokozott biztonsági intézkedések vannak. Ez abból állt, hogy a terminál bejáratánál is elhelyeztek még egy átvilágító berendezést. Nekem az ernyőm nem fért be ebbe,a hátamra vettem és átmentem vele a fémdetektoros kapunk. A kapu csipogott ahogy bírt. De ez a biztonságiakat nem zavarta, intettek, hogy menjek tovább nyugodtan  

Összegzés:
Bár nem volt véresen komoly verseny, de azért komolyan lehetett venni. A feladatok nem voltak könnyűek.  Lehetett ugyan sietni, de a repülés bizonyos szakaszain nagyon be kellett húzni a kéziféket.  Ezt én sokszor nem, vagy csak későn vettem észre. Néha bizony nagyon meg kellett állni és tekerni a gyengét, a buborékosat. Én ilyenkor néha túlzott optimizmussal otthagytam az ilyen szituációkat. Le is rohadtam . Peti sokkal jobban érezte ezeket. Be is ért az ilyen napokon is. Nem állíthatom,hogy ha ez egy nagy létszámú FAI2  verseny,akkor előrébb végeztem volna. ..Bár lehet hogy a nagy létszám miatt, többet repültünk volna bolyban és a problémás helyzeteket ez megoldotta volna.A rendezésről el kell ismerni, hogy mindent megtettek. Igaz nem volt nehéz dolguk,mert csak 40 induló volt, de mehetett volna ez sokkal bénábban is.  A rendezőségi kocsikat is simán odaadták, hogy pl visszaszaladjunk a szállásra a cuccunkért, meg egyáltalán mindenben segítettek, amiben tudtak. Intézték a fuvart Szófiába oda-vissza, szállást, lefújt napon elvitték a mezőnyt strandra, rendeztek vacsorát, reggelit. Nem kutyáztatták feleslegesen a mezőnyt a hegyre, hogy ott órákat kelljen a napon aszalódni.
A livetracket folyamatosan nézték.  Ha lerohadtam ,már indult is az autó. Gps letöltések,briefingek, taskok,teljesen rendben voltak… Mindezt úgy ,hogy a teljes bevételt felajánlották a halálos balesetet szenvedett pilóta családjának. 
Nikiről,meg az egész rendezőgárdáról, csak a legjobbakat lehet mondani.
Abban azért nem vagyok biztos,hogy a jövő évi világbajnokságra mindenképpen akarok jönni.  Most úgy érzem,hogy repülés ide,repülés oda,két hét azért sok lenne Sopotból.
 

Módosítás dátuma: 2012. július 21. szombat, 15:13  

Hozzászólások  

 
#2 szitto2 2012-07-20 04:12
köszi...láttam azt mantrát kitekerni ,miközben hajtottam. Sajnos a livetrack nagyon dadogott. Volt aki rajta se volt, volt akinek kihagyta a fordulópontot.
Mondjuk magamat ismerve nem biztos hogy lett volna türelmem a síkságon , egyedül, okosan szépen taktikusan végigmenni a hegyekig..
Toljuk...toljuk..
Idézet
 
 
#1 Amadé 2012-07-19 21:50
Task3: Ha majd kint lesz a replay track meglátod ha akkor nem vetted észre. Akiivel együtt csúsztatok és te kicsit előre mentél (és leszálltál) az a pilcsi kicsit lemaradva mögötted éppen a fejedről tekert ki..... Később Petinek is ott adta. Káromkodtam mint a focimeccseken szoktak .... :))) itthon a monitor előtt :))
tudod szotyi, cigi ...... te meg szenvedsz... Hát barátom sajnáltalak mikor láttam a kis kék 3szögedet utazni visszafelé :((( Lassan oda jutunk, hogy kell egy ember aki követi a Live tracken az eseményeket és rádión közvetít kinek hol merre adja :)
Mondjuk a vitorlázó versenyeken 15p csúsztatás van pontosan az ilyenek miatt....
Na ügyes legyél!!!! Most már csináld végig a "végig elöl projectet"!!!
Csa
Idézet
 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.