szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2012 Ironman

A tavalyihoz hasonló, amatőr felkészüléssel odaálltam idén is.
 Év eleje óta volt kb 50 óra futás, 100 óra kerékpár (kb fele spinning), és sajnos csak 10 óra úszás. Ez biztosan nem mondható túl erősnek. Siklóernyő versenyek miatt, ebben is voltak 1 hetes komplett szünetek. Érzésre is rezgett a léc, ennek ellenére vérmes reményekkel álltam oda. Még tervem is volt.

 

1. Nem eszem bringa közben annyit , mint tavaly.  Elkerülendő, hogy a futásnál 8-szor kelljen wc-n üldögélni hasgörcsökkel. Tavaly végigettem a bringát, meg is lett az eredménee.
 A cél az volt, hogy óránként azt a 200 Kcal-t vigyem be,  (tavaly bement óránkén 500 kc is)

2. Bringa elejét és futás elejét nagyon visszafogom. Tavaly sikerült belekezdeni a Maratonba 5:10 -min/km lendülettel (160as pulzussal) l, ennek  is meglett az eredménye 10 kilométer után.

3. A Bringát kicsit erősebben tolom mint tavaly. Akkor ugyanis rengeteget alibiztem. Minden lejtőt gurultam, lassan mentem ( 27 km /h volt az átlag). Úgy éreztem, hogy mivel többet bringáztam a felkészülés során mint tavaly, ezért ez sokkal jobban fog menni.

4. Gyorsabban fogok átöltözni. Ezzel is lehet spórolni kb 15 percet a tavalyihoz képest.

Arra számítottam, hogy úszok egy olyat mint 2011-ben,  (1 óra 30) ,  bringázok egy 30-as átlagot (27-es átlag volt tavaly) és a végén futok egy 20 perccel jobb  Maratont mint tavaly, vagyis 4:25 körül, mert nem fogok 20 percet ülni a vécén)

Még csináltam egy táblázatot is, hogy annak függvényében hogy mikor kezdem meg a futást, milyen min/km -t kell futni, hogy beleférjek a 12 órába. Úgy terveztem, hogy kicsivel 3 óra után indulok a futásra és akkor 6 perc körüli kilométerekkel beérhetek 12 órán belül.

Sikerült a Gyékényesi tó partján szállást szerezni. Este még megvacsoráztunk (sajna beugrott egy egész pizza, pedig csak felet terveztem).  Reggel derült ki, hogy elég meleg a víz, nem lehet neoprénben úszni. Ajaj, gondoltam,  ez rosszul kezdődik. Úszásban nagyon bénának érzem magam, jól jött volna, ha fent tart a ruha.

A start hétköznapi volt. ... Nagyatádi értelemben... A hangulattól, a zenéktől, a szurkolóktól , meg egyáltalán az egész eseménytől libabőrös lettem. Ez az egész ott valahogy úgy alakul , hogy start előtt könnynek szöknek az ember szemébe. Aztán ez még előjön a verseny során többször, meg a végén is.

A start sokkal simább volt mint tavaly.  Valószínűleg szerencsésebb helyre keveredtem és nem volt se ütközés, se rugdosás. Még egyenesen is sikerült úszni, nem úsztam keresztbe senkinek a hátán. Szépen úsztam a saját tempómban. Az első kör végén láttam, hogy 5 perccel jobb vagyok mint a múltkor.  Az meg hogy lehet  !?   Nem úsztam erősen, (nem is tudok) , valahogy mégis előbb értem ide. A második kör pont annyi lett mint az első. 1 óra 20-nál fejeztem be az úszást.

Gyorsan öltöztem és indult a bringa. Tartottam magam a tervhez,  140 körüli pulzus fölé nem mentem.  Úgy láttam hogy ezzel sikerül a 30 körüli átlag. Minden a terv szerint történt, időben ettem, rengeteget ittam. Annyira meleg volt, hogy a kerékpározás alatt 10 liter körül ittam.

Az első 75 km gyorsnak tűnt.  Meg még az első kiskör is (35km), utána azért csökkent a harci kedvem, kicsit lassultam is. A végére 29 km/h átlag sikerült, 143-as átlagpulzussal. Nem éreztem úgy, hogy nagyon erősen hajtottam volna.   (Tavaly 27es átlag, 134-es átlagpulzus)

Leszálltam a bringáról és nagyon meglepődtem. Konkrétan , alig tudtam járni. Valahogy az összes hátizmom , derekam nagyon be volt meredve. Azt hiszem itt követtem el az egyik nagy hibát. Ahelyett, hogy kicsit tornáztam / nyújtottam volna,  (sőt masszázs is volt) , sőt akár meleg zuhany is ,  ehelyett, a 12 órás időt hajtva villámgyorsan átöltöztem és elkezdtem futni. Tavaly ilyenkor elkapott a hév, és 5:10 es kilométerekkel indultam., Most tudatosan 6 perc körül mentem. De nem esett jól, nem tudtam belekezdeni a folyamatos futásba. Pulzusom ment 155 fölé, lassítanom kellett.  Iszonyú meleg volt, izzott a beton. Emiatt gyakorlatilag minden kilométernél ittam, és szivaccsal vizeztem magam. Képtelen voltam  még egy folyamatosan lefutott 3 km-re is.  A gyakori séta és frissítés meglátszott az időn is,  jöttek a 7 percesnél is lassabb kilométerek. A három frissítőponton kívül még két másik helyen vettem el mindig a szivacsot. Iyenkor megálltam, tarkómat hűtöttem. Én megálltam, de az időattól nem állt meg.  Mindent figyelembe véve, a hátralevő időt, a meleget, az állapotomat, elég hamar el kellett engednem a 12 órás időcélt. Majd pár óra múlva a 13 órásat is.  Rengeteget segített , hogy Elisabeta a gyerekekkel sőt még a tesóm is két gyerekkel végigszurkolták a teljes futást. Mindig volt legalább egy cél,  hogy odaérjek hozzájuk újra.

Lehet hogy nyámnyila voltam. Kicsit talán túlságosan is kíméltem magam. Nem akartam, hogy nagyon rosszul essen.

A táv második felére aztán újabb problémák jöttek. A nadrág kidörzsölte a combom tövét. Nagyon fájt. .. Mondjuk teljes egészében magamnak köszönhetem. Szépen le kellett volna leokoplaszttal ragasztani, vagy bekenni valamivel . Nem tudtam mit tenni, lejjebb toltam 2 centivel. Ekkor lejjebb kezdte dörzsölni. A végén a futónadrág alja már a térdemnél volt.  A combom belül,pedig 7-8 centi szélességben vörösödött és fájt.

A cipőben is lett pár vízhólyag a lábamon. Egy a talpamon, ez még oké volt. De két ujjam alatt is volt kettő, amik ki is szakadtak. Ez fájt ugyan, de nem lassított még jobban, mert ha gyalogoltam, akkor is ugyanúgy fájt.

Valahogy sikerült azért ledarálni az utolsó köröket is. Beérkezéskor láttam, hogy kb 10 perccel roszab az időm, mint 2011-ben. A Maraton 5 óra 47 volt. A sok séta meglátszik az időn. Most azt gondolom, hogy ha erősebben nyomom a kerékpárt,  ilyen időt akkor is tudtam volna futni.


Aztán otthon elkezdtem elemezgetni, hogy hol lett ez elrontva. Azt láttam, hogy az úszást a 250 . helyen fejeztem be, a bringa után is 250. voltam, sőt a futás végére is 250 körül maradtam.  Vagyis az összes körülöttem levő embereknek hasonlóan sikerültek a dolgok.  Ebből arra következtetek, hogy lehet hogy nem én rontottam el valamit nagyon , (vagy ha igen, akkor azt sokan elrontották rajtam kívül).

2011 ben , hasonló úszás után, a bringán 100 an előztek, akiket a futáson kb vissza is előztem, még azzal a nem túl jónak tűnő futással is.  (igaz,hogy a felkészüléssorán akkor többet futtoam) . Most arra számítottam, hogy ezzel a futásommal biztosan buktam 50-80 helyet. De nem. Valahogy ara jutottam, hogy ez az iszonyú meleg vágott oda nekem, meg a hozzám hasonló amatőröknek.  A gondolom a profik sokkal edzettebbek, őket ez nem befolyásolta annyira. Szépen bementek 8:30 - 9 - 10 -11 óra körüli időkkel. De a hobbisták mint én, akik nem edzenek annyit, sőt nem is edzenek annyira keményen, őket sokkal jobban megütötte a purgatóriumi hőség.
 

Levonva a tanulságokat, hogy jövőre 12 óránál hamarabb beérjek...

1. Értelmesebben kell felkészülni. Nem elég az hogy kilóra megcsinálom a futást meg a bringát. Valami tudatos terv kell, hogy magasabb intenzitású periódusok is legyenek edzés közben.  Az hogy őrlángon végigmegyek , az kb ennyire elég.

2. Kidörzsölésre és a vízhólyagokra ki kell valamit találni. Új cipő kell az tuti.

3. Bringa beállítást valami hozzáértővel meg kell szakérteni, mert az hogy beállítottam valahogy, és tekerek, aztán meg nem tudok lépni, az tuti nem normális jelenség. (gerincsérv ide vagy oda)

4. Keményebb , tudatosabb felkészülés. Gyakrabban tolni hosszú bingát majd rögtön futást.  Ki kell tapasztalni, hogy mitől tud zökkenőmentes lenni az átmenet.

5. Újra rá kell állni a gyógytornára és a törzsizmok erősítésére.  A gerincsérvet ismét gatyába kell rázni és meg kell próbálni tünetmentessé tenni.

 

Hozzászólások  

 
#20 enayusetuo 2017-03-08 13:54
http://without-prescription-buyretin-a.net/ - without-prescription-buyretin-a.net.ankor doxycycline100mgbuy.com.ankor http://cialistadalafillowest-price.net/
Idézet
 
 
#19 ucipeahfigapa 2017-03-08 13:32
http://without-prescription-buyretin-a.net/ - without-prescription-buyretin-a.net.ankor doxycycline100mgbuy.com.ankor http://cialistadalafillowest-price.net/
Idézet
 
 
#18 ajezizoracoim 2017-03-08 11:46
http://without-prescription-buyretin-a.net/ - without-prescription-buyretin-a.net.ankor doxycycline100mgbuy.com.ankor http://cialistadalafillowest-price.net/
Idézet
 
 
#17 liviqwi 2017-03-08 11:22
http://without-prescription-buyretin-a.net/ - without-prescription-buyretin-a.net.ankor doxycycline100mgbuy.com.ankor http://cialistadalafillowest-price.net/
Idézet
 
 
#16 igafinirijis 2017-03-08 11:18
http://without-prescription-buyretin-a.net/ - without-prescription-buyretin-a.net.ankor doxycycline100mgbuy.com.ankor http://cialistadalafillowest-price.net/
Idézet
 
 
#15 ebouxoho 2017-03-08 11:13
http://without-prescription-buyretin-a.net/ - without-prescription-buyretin-a.net.ankor doxycycline100mgbuy.com.ankor http://cialistadalafillowest-price.net/
Idézet
 
 
#14 hunuybhut 2017-03-08 10:59
http://without-prescription-buyretin-a.net/ - without-prescription-buyretin-a.net.ankor doxycycline100mgbuy.com.ankor http://cialistadalafillowest-price.net/
Idézet
 
 
#13 ehirehi 2017-03-08 10:58
http://without-prescription-buyretin-a.net/ - without-prescription-buyretin-a.net.ankor doxycycline100mgbuy.com.ankor http://cialistadalafillowest-price.net/
Idézet
 
 
#12 oayarazac 2017-03-08 10:50
http://without-prescription-buyretin-a.net/ - without-prescription-buyretin-a.net.ankor doxycycline100mgbuy.com.ankor http://cialistadalafillowest-price.net/
Idézet
 
 
#11 uhocejoiqu 2017-03-08 10:45
http://without-prescription-buyretin-a.net/ - without-prescription-buyretin-a.net.ankor doxycycline100mgbuy.com.ankor http://cialistadalafillowest-price.net/
Idézet
 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.