szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

1997 World Air Games - Törökország

Ezt a versenyt azzal a céllal rendezték, hogy létrehozzanak egy, az olimpiához hasonló, versenyt a repülősportok számára. Elméletileg ez egy közös rendezvény a siklóernyősöknek,sárkányosoknak,vitorázó repülőknek, hőlégballonosoknak, modellezőknek, motoros sárkányoknak. Valójában azonban minden sportág versenye egy másik városban volt.

 


Botránygyanús volt a siklóernyős csapat összeállítása, de mindegy, fátylat rá. (A saját nevezésemet nekem kellet kifizetnem -450 USD, igaz hogy végül jobb eredményt értem el mint az MRSZ pénzből nevezett pilóták..) Azóta minden tisztázódott nincs harag.

Én a sárkányosokkal utaztam a mikrobusszal. Gyönyörű utunk volt. (Románia, Bulgária) csak sajnos 60 óráig tartott. Mert Romániában valahogy mindig vége lett az útnak és másikat kellett keresni. Furcsálottam, de addig nem engedtek ki Romániából a határon, amíg vissza nem mentünk 10 km-t és be nem fizettünk 15 DM parkolódíjat egy olyan parkolóba, ahova be se mentünk. Csak ez a procedúra után lehetett átlépni a határt. Ez után Bulgáriában be kellett fizetni a környezetvédelmi adót, az állatadót, az útadót, és még egy csomó pénzt mindenféle jogcímen. Végül 15 DM-ért át kellett hajtani egy Hypo-s vízzel teli pocsolyán, hogy fertőtlenítsék az autót.

Pamukale-ban. sikerült egy olcsó szállást találni . (3DM/nap) Lett volna camping is 2 DM-ért de de úgy gondoltuk, hogy most urasan élünk. Starthely a HONAZ nevű hegyen volt (2528 m) ahova minden nap egy órát kellett buszozni. A környező hegyek ennél alacsonyabbak voltak. A két hét alatt alig láttunk felhőt. Szinte csak száraztermikben lehetett tekerni, igaz néha 5-ös liftben 3700 méterig . A starthely kicsi volt, köves volt. Mivel ez a verseny nem volt se világbajnokság, se EB, ezért sok olyan ország nem vett részt, akik jelenleg a siklóernyőzés élvonalába tartoznak. A VB első 125 helyezettjéből alig 30-an voltak itt.

  A terep elég változatos volt. A starthelyen kívül nem volt más ennyire magas hegy. Nem voltak szűk völgyek, hágók, meg általában semmi, ami a haladást nehezítette volna.Voltak viszont mindenféle irányú lankás és kevésbé lankás domboldalak. Ki kellett tekerni, aztán jó nagyokat siklani. A starthely kicsi volt, mindig sokat kellett várni, mire el lehetett startolni. A GAP pontozási rendszer abszolút nem működött. Túlságosan nagy volt a különbség az első 40 pilóta és a mezőny többi rész között. Az első 40 ember versenyzett, meg nyomult, de az hogy mennyi pontot kapott az attól függött, hogy a mezőny többi részéből hányan repülik meg a távminimumot. Nem hencegésképpen, de az utolsó versenynapot én nyertem. ORDAS MÁZLI + a MINDENKORI JÓ ERNYŐ (Edel Sector +kevlár..)-nak köszönhetően.
Egyik nap pihenésképpen elvittek minket a Török Riviérán fekvő Ölüdeniz-be. Itt közvetlenül a tenger mellett van egy 1500 körüli hegy (azt hiszem Babadagi a neve , de ez nem biztos) itt lehetett repülni egy két órát..

 

 

 

 

 

Ami még különös hepaj -hencnek számított az az volt, hogy a résztvevő országok csapati többnyire a közeli luxushotelben laktak. (200 DEM/éjszaka) Persze ennyi pénzért svédasztalos reggeli és vacsora is járt. Ekkora svédasztalokat életemben nem láttam. Valahogy a hotelben senki nem ellenőrizte, hogy az étteremben vacsorázó siklóernyősök valóban mind a hotel vendégei -e.…

 

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.