szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

1999 Brazil Open - Governador Valadares Vas Csaba írása

Megérkezésünk első napján már a hegyen voltunk, ahol találkoztunk a sárkányrepülő világkupa mezőnyével (kb. 30) Elsőre nem is hittem el, hogy ez a kéttucatnyi sárkányos képviselné a világ élmezőnyét. Lehet mondani, a tengerentúli repülőút körülményessége miatt vannak kevesen, de úgy tudom Európában sem kell limitálni a résztvevők számát a zsúfoltság elkerülésére. Hála istennek ernyővel könnyebb utazni, no meg a távról vissza is egyszerűbb a helyzet.

 

 hangulat a starthelyen jó, dübörgött a szamba (néha annyira, hogy nem hallottuk egymás szavát a startnál, holott 15 m-re álltunk egymástól.). A túl halk zenétől való rettegés általában jellemző Brazíliára. A táj kellemes látvány, zöld dombocskák, ameddig a szem ellát, a távolban nagyobb sziklahegyek, odáig sosem repültünk. A dombocskákon nem erdő, hanem füves vegetáció, néhol sziklák. Később megtudtuk 60-70 évvel korábban itt erdők terültek el, csak fokozatosan kiirtották a trópusi eróziónak így nem volt túl nehéz dolga sziklás domboldalakat létrehoznia. A folyó (Rio Doce) megkerüli az Ibituruna hegyet, majd kanyarogva tűnik el a távolban.

A leszálló a folyó másik oldalán, stílusosan egy focipályán. Simonics Csöves Péter rögtön első napon meg is ismerkedett az érzéssel, milyen érzés nem elérni azt. Forgó Szívtelen Sátán Szilárd korábbi ismerőse, egy helyi kamasz, rögtön be is számolt az eseményről nekünk a leszállóban. Tiu amigo, parapente branco…(„a fehér ernyős barátotok”).(itt az ujjával egy lefelé irányuló csigavonalat húzott, megkerülte az ujja a folyón átívelő híd kandelábereit és a túlsó part nádasára mutatott. ) Este a Csöves színt vallott, beismerte hogy annyira csücskös spirált és wing overt húzott (szűkebb fordulónak valamint ernyőbillegtetésnek nevezném, amióta láttam a spanyol Rodrigezt spirálozni), hogy mire befejezte már csak a hidat tudta megkerülni és a folyón éppen átérve egy mocsárba sikerült bezúgnia térdig a brazil folyóparti háztartások termelte trutyiba. Valamelyik még nem versenynapon elhatároztuk, menjük a sárkányosok feladatát. El is indultunk, jó idő volt, a termikek a magyar viszonyokat idézik, (persze a bomba jó magyar napokat) ott átlagosnak számítottak, 1-4 ig a zömük 2-es emelés. A felhőalap 2000 körül, akkor voltam a legmagasabban, amikor egy felhőben bukdácsoltam (2300). Hamar szétszóródtunk, (ez általában jellemző volt végig, még ha megbeszéltük, akkor is) nem voltak gerincek, völgyek, amik összegyűjtötték volna a mezőnyt, pedig Peti két évvel korábbi világkupás tapasztalata inkább az volt, a kevés termik inkább zsúfolttá tette a levegőt.

A feladatok a sárkányosoknak is és nekünk is úgy voltak tűzve, hogy a Caratingába vezető országúttól nem nagyon kellett eltávolodni (gondolom a visszaszállítás költségei így voltak a legalacsonyabbak). A cél Caratinga repülőtere volt (90 km.), szépen igyekeztünk is a sárkányosok nyomába eredni, nem sikerült úgy, ahogy itthon megszokhattuk. Sajnos egy idő után egyedül találtam magam, Szívtelen Sátán és Csöves nélkül elveszettnek éreztem magam, de csak mentem a sárkányok után. 80 km. után szopódtam le iszonyatos házi barkácsolású villanyvezetékek közé, természetesen tehénszarba. De azért diadalittasan pakoltam és csak a két órás, 7 realos (950Ft) buszozás közben döbbentem rá, jobb lett volna hurkot repülni, akkor most már rég ott szambázhatnék Szívtelenékkel Valadaresben. Így betekintést nyerhettem a Brazil Minas Gerais állam vidékébe. A buszon a hangulat jó, a sofőr a szokásos stílusban (Ayrton Senna emlékére) 120-szal kanyargott. Két tízperces pihenő, legalább 15 megálló és lakott település ellenére 110 km-t nem egészen két óra alatt Valadaresben voltam. Egyébként érdekességként közlöm, Rio-Valadares 600 km, 7.5 óra busszal és nincs autópálya. Brazíliában pont a fordítottja alakult ki, mint nálunk, nem a személyautók előzgetnek, hanem a buszok és a kamionok tolják igencsak.

A szállásunk Király, végtelen mennyiségű reggelivel kemény 1350 Ft-os áron. Felfedeztük a Don Pedro kilós éttermet, ahol 100g bármilyen étel 90 Ft. (Azaz egy fél kilós marhasült 435Ft. Egyszer sikerült is minden köret nélkül ennyit ennem egy „nagyon-nagyon vidám” pillanatomban.) Sör 0.7 l-es Antartica 135Ft szuper sör, 3dl frissen facsart narancslé ugyanennyi. Sátán napi hat-héttel beérte.

A verseny nyolc napos volt, a felszállítás Senna stílusban, csak most nem aszfalton, hanem 3 m széles hegyi földúton.

A starthely kicsi, főleg 70 embernek, de hálaistennek általában mindkét irányban lehetett startolni és a szél is mindkét irányból fújt. Az origó szélben a 15 lépéses starthelyen Sectorjaink inkább üres centrumoszacskókra hasonlítottak felhúzás közben. Inkább gyengeszeles vidék, én még felhőalapon sem mértem nagyobb szelet, mint 25 km/h, azt is csak az utolsó versenynapon. Így aztán a start mindig nagy macerának számított, 5 percenként egy rövid befújás, pár ember el, aztán újra fohászkodás egy kis pöffenetért.

.Első nap cumin is lettem a startnál. Szívtelen és Csöves szokásos startláza, sietsége nagyon is indokolt volt, hamar el tudtak lépni, míg én csak 20 perccel utánuk voltam csak képes levetni magam a hegyről. Pedig miután láttam őket egyre magasabban és egyre távolabb a pilon irányában elveszni, a sárga irigység igencsak tolakodóvá tett a startnál. Abban a hitben ringattam magam, hogy majd úgyis leszopódnak, persze ez egyáltalában nem volt jellemző rájuk aznap, inkább az ellenkezője sújtotta őket. A pilonig minden igyekezetem ellenére sem értem utol őket, elég jól ki volt számolva az ablak és a start közti idő, nem is kellett várniuk a pilonnál. Ezen a napon az elstartolás ideje igencsak befolyásolta a célbaérés idejét is. (Második nap már hosszabbra vették az ablak és a pilon közti időt, ennek ellenére mindenki okulva a tapasztalatokon a következő napokon már hamarabb igyekezett elstartolni.) Magasan lehetett repülni, rendszeres termikek. Fő problémám a célhoz közeledve az volt, hogy olyan kurva magasan voltam, esélyem sem volt a befutót észrevenni, miután a táj 50 km-rel odább sem különbözött nagyon. Pár embert megelőztem, de azok nem Szívtelenék voltak, nehéz szívvel imádkoztam a GPS elemeim utolsó feszültségmorzsái után, ugyanis csak az segített a célhoz vezető úton. Miután 2000 m volt alattam és csak 9 km a célig, kezdett indokolttá válni a parketta, pedig pár hónapos kihagyás után igencsak fostam a hátrafelé elcsattanó Sector és saját előrelendülő testem lehetséges látványától. Gondoltam két zsinóros fület csukok és úgy nyomom. Süllyedtem is rendesen csak egy idő után arra lettem figyelmes, hogy azok, akiket az előbb megelőztem, most szépen elhúznak alattam, mivel annyira lelassultam a lobogó 3-3m-es füleimmel. Fülek vissza, lesz, ami lesz, úgyis magasan vagyok, remélem a célban lesz távcsövük a számomat leolvasni. A célbaérés után még kellett vagy 5 perc, mire elértem a talajt. Szívtelen és Csöves már a zsákjaikon ültek. Ezt a megalázást még azzal is tetézték, hogy igencsak csalódott arckifejezést vágtak, amiért csak 5-6.-nak értek be. Vezettek és csak az ionoszférában döbbentek rá, hogy csupán 5 km-re vannak a céltól, de addig a többiek már gyanúsan egy irányban repültek el alattuk. Mire leesett a húszfillér és a célt is beazonosították, páran megléptek. A végsiklás kiszámolása mindig is a magyar válogatott erőssége volt. (Akárcsak a spanyol EB-n, ahol a szembeszeles célba 2km híján nem értünk be a Koppánnyal, a hátszeles befutón pedig műholdakat kellett kerülgetnem.)

Mindig is elégedetlen voltam a hatékony emelkedést illetően magammal, de amióta sokat csörlőzünk (99-es év), kénytelen voltam jobban odafigyelni a sokszor 150-200m-en is használható széttöredezettebb emelésekre. A csörlő egyszerű és jó lecke. Nincs lejtőszél, vagy megtanulsz alacsonyról kitekerni vagy nem repülsz. A templom után át kellett repülni a 8 km-re lévő első gerinchez, amin hosszában el is indultunk Észak felé, bízva a domborzat hatásában. Szívtelent és Csövest elvesztettem a szemem elől, azt hittem jóval előttem vannak. A kezdeti jó idő megváltozott, a felhők elkezdtek szétterülni, a dombok mind árnyékba kerültek. A következő gerincen át vagy akárcsak addig is, már nem sok esélyt láttam, mindenki kóválygott előttem komolyabb emelkedések nélkül, ráadásul a gyenge 0.5-ösök gyanúsan nagy területűek voltak. Úgy tűnt ez a völgy lesz a vége. Legalább egy fél órát kénytelenek voltunk egy helyben buzulni egy húszas bollyal és örültünk hogy egyáltalán sikerült 3-400m-t emelkedni, és a helyzet inkább csak tovább laposodott. Senki nem mert nekiindulni. Az előttünk levő élboly is alaposan szétszóródott a széles völgyben, nem igazán vettem észre, hogy valakinek is sikerült volna a második gerincen átjutnia. Igyekeztem figyelni az alattam tekerőket, talán még varió sem kellett volna, majd húsz ernyő elég jó festék, és közben vitettük magunkat az enyhe hátszélben, lopva a távolságot az első gerinc mentén az oldalt és előttünk elhelyezkedő cél felé. Jó hosszú idő után a völgy közepén a szétszóródott élbolyból valaki talált valami komolyabbat, (persze kétségbeejtően alacsonyan) meg már én is kezdtem rohadtul unni a nagyritkán 0.5-ig felszökő variót. Így hát lesz, ami lesz elindultam. A boly meg utánam, a kis naivak valami miatt azt hitték határozott elképzeléseim vannak. Mire odaértem, már az előzőleg határozottan emelkedő ernyős is csak bolyongott, de az volt az érdekes, hogy legalább három-négy kilométert úgy tettem meg, hogy nem süllyedtem 50 m-t sem. Még kevesebb esélyt láttam, ha ebből a jó nagy kiterjedésű sávból kikerülök, vége a dalnak. Ameddig tudtam, fékezgetve igyekeztem a legmagasabbra kerülni, majd a végén elindultam határozottan a gerinc felé. A hosszú és elkeserítő búgó hang nem is maradt el, a gerincet esélyem sem volt átrepülni, jó, ha csak a hegyoldal közepéig szopódok. Annál egy kicsit lejjebb sikerült, de egy jól időzített mák elhelyezett nekem valakit az élbolyból az orrom elé egy 3-as liftbe. A boly, akikkel együtt egerésztünk, csak részben és igen kis számban értek be alám, volt, aki már a biztosnak látszó liftet sem érte el, és ahogy kinézett igen hosszú Camel Trophy várt rájuk, hacsak nem másszák meg ernyőstül a gerincet. Csöves, mint kiderült egy tíz perccel később már nem is tudta megismételni a mákot, Szívtelennek még sikerült csak most vettem észre az én liftem aljára ért be, miközben jómagam az előbbi óra ínséges kínálata után a másik végletbe estem, a csillagos égig emelkedtem. Csak miután már mindenki elkezdett veszettül végsiklani mindenféle DHV 1-2 es ernyőkkel 300m-rel alólam az 5 km-re lévő célba, szakadtam el az anyaméh biztonságát visszaidéző termiktől. Gyorsítóznom kellett újfent egészen a célig, hogy csak 300m-en érjek be (7.). Szívtelen 9.-nek. A Csöves a vendégmarasztaló völgyből viszonylag hamar kijutott különösebb Camel Trophy nélkül, ám egy helyi farmer trágyaszállító platóján pesti taxistarifa szerint, miután az ráébredt völgyének ilyen alternatív pénzkiaknázási lehetőségére. A nap érdekessége, hogy az első gerinctől kezdve egyáltalán nem kapott a talaj napfényt, mégis a meleg sziklás füves rétek egy ideig még pöfögtek.

3. feladat. El a szokásos Alpercata (13km) startjelig, tovább egy 10-es, vissza a hegy felé egy mobil toronyig, majd jön egy 45km-es hosszú szakasz a célig, át a folyón Naque nevű helyig. Szerintem ez volt a legizgalmasabb nap, bár nem a legdicsőségesebb. A startot a Csövesék megint jobban kapták el, kb. 5 perccel előttem voltak az első fordulópontnál. Utána vissza az antennáig bizony 15-20km-es szembeszél. Kedvencem az ilyen kb. 10-15 km-es szembeszeles szakasz, kénytelen az ember nyomni a gázt és a jól megválasztott siklópálya is busásan megtérül (akár kisebb kerülők árán is), hiszen minél kevesebbet kell tekerve sodródni, annál gyorsabb az ember. Mellesleg az általam nem túlságosan kedvelt ballonozás itt inkább felejthető.

Az antennáig jól odaértem, hála a magasságos jó úristennek a felhők szépen behelyezkedtek az orrom elé. Szívtelent utol is értem felülről, a Csövest nem sikerült, nagyon is jó pozícióban volt előttem és felettem. Ahogy az szokott lenni, amikorra szükség lett volna rá, a 45-ös hátszeles szakaszra a szél alábbhagyott. Ennek ellenére vagy talán éppen ezért elég jó lett az idő, erősödtek az emelések, rendszeresen jöttek. Lehetett haladni, de így sem változott a sorrend én nem tudtam a Petit utolérni, szívtelen meg engem nem. (Hála a magasságosnak). A jó haladás ellenére is beletelt majd egy órába, mire elértünk a céltól 12-14 km-re. Onnantól aztán bejött egy stratus, lassan de biztosan leárnyékolva mindent és elkezdődött az úgynevezett „baszódás”, ami a verseny legidegőrlőbb fél órájává vált mindannyiunk számára. A napfénnyel együtt az addig fasza liftek is eltűntek és helyüket átvették 0.2- 0.3 és társai. Mindenki megállt, ahol talált egy ilyet és csak szépen ballonoztunk néha mínuszban. Engem a jó szerencsém összehozott Jockey Sandersonnal (95 VB. Bronz.), akivel találtunk egy stabil egyes buborékot. A Csöves, mivel nem talált semmit előttünk, és nem merte elkezdeni alacsonyról és messziről a végsiklást, inkább visszafordult felénk egy kisebb gerinc mellett, de még a folyó innenső oldalán, hogy aztán a mi buborékunknak hűlt helyét találja alattunk 150 m-rel. Kénytelen volt tovább hátra siklani alattunk, mire nagy nehezen talált valamit. Szívtelen Sátán szerintem összetette a kezeit, hogy egyáltalán átért a folyón és a céltól 8 km-re kikoppant másik tíz emberrel együtt. Legalább háromszor kiszámoltam a végsiklást ráadásul leáramlások nélkül, ám nem fogadtam volna magunkra, még egy a tízhez sem, hogy beérünk, azonban körülöttem és alattunk annyira elkeserítően bolyongott mindenki, hogy amikor Jockey elindult a kétes kimenetelű végsiklásra, jobbat én sem tehettem. Eleinte csak süllyedtünk, süllyedtünk a számításban egyáltalán nem szereplő leáramlásban, de aztán egy idegőrlő 10 perc után egy 50 m-es dombocskáról 100 m alacsonyan jött valami, ami átsegített a folyón és a falucskán (Naque), bár megtekerni nem hiszem, hogy lehetett volna. Én kb. 60 m-en értem be, sőt a végén 15 mp-et még gyorsítóztam is a víz felett, csak hogy elmondhassam utána. Csöves is utánunk eredt, mikor látta a siklópálya viszonyait. Aznap utolsóként be is ért (7.) kb. 6-7m magasan, szembeszélben leszállni már nem tudott és azt hiszem talán dobott egy olyan tanfolyamos hasast is, amikor még az ernyő a földön húzza az embert egy kicsit, de azért jó érzés volt látni, hogy beért (főleg utánam, hála a magasságos Úristennek.). Indokolatlanul nagy arccal és szerencsefaktorunkat bagatellizálva diadalittasan terpeszkedtünk a visszaszállító autón.

4. nap. 36 km. Az ablak után elkeserítő semmi a hegy mellett, kicsit odébb egy madároszlop tekergett, lett belőle egy földközeli hetes, majd összeszartam magam. Túlságosan korán értünk Szívtelennel a Pilon közelébe, ráadásul a szél is arrafelé fújt. Mi ketten tekertünk ki legelőször, kezdtük is jól érezni magunkat, már csak oda kell siklani a pilon fölé, közben biztos lesz valami, magasan leszünk a pilon felett pozícióban. Nem lett. Csak azt a 14 percet kellett volna szépen kidekkolni. Úgy vettem észre nem is olyan egyszerű egy pont felett maradni. Már öt perc is éveknek tűnt. Egy lapos kör húsz másodperc, tehát legalább 70 kör. Így okoskodtam. Ettől persze nem kerültem feljebb. Nem találtunk semmit, sőt aki alólunk indult fotózni, kétségbeejtően kezdett szopódni előttünk. Megálltam egy 0.2-0.3-ban megvárni mi lesz alattunk és előttünk, úgyis odasodródunk majd, gondoltam. Néha még süllyedtem is, iszonyú érzés volt egy helyben ballonozni a mínuszban, mégis ez tűnt a legkisebb rossznak. Közben Szívtelennel körönként kérdeztük egymást, mi legyen. Should I stay or should I go , trallala, trallala. A hab a tortán, a hegy felől kurva magasan közeledő mezőny, akik a plafonról tudtak indulni az időközben a pilonhoz vezető felhőút alatt. Amikor Szívtelen ezt meglátta, nem bírta tovább cérnával. Elindult fotózni ő is. Esett lefele, mint ha nem is lett volna ernyő nála. Vártam, hogy alakul a sorsa, miközben mindenki a fejem fölé ért, még az a norvég 100 kilós szépség is, aki állítólag egy éve iratkozott be a alaptanfolyamra. Erre az időre lett a fingilingi 0.2-ből egy stabil hármas, így aztán mindenki érdeklődve figyelhetett minket a fejünk felett, hát ezek meg mit bénáznak. Szívtelen pont a pilon mellett hajtogatott, mikor fotóztam, azt hiszem rajta is lett a képen. Utána el balra egy mobil toronyhoz, elkeserítő lassúsággal közeledett az oldal-szembeszélben. Sokan kerültek nagyon alacsonyra, láttam a Csövest is fordulni, szerintem nem szektorból fotózott (le is húzták ezt a napját a pilonig). Innentől kezdve aztán elkezdett fújni az oldalszél, bár nem erős, azonban termikmentes volt. Így aztán beszopódtunk egy kis völgybe, ahol a Csövesnek sikerült még legalább 5 percet lejtőszelezni egy Mária kaliberű hupnin, majd ő is beszállt a tehénszarba. Mélységes gyűlölettel figyeltünk két másik arcot, száz méterrel a dombok fölül tekertek ki és sikerült elevickélniük a cél felé. Csöves megnyugtatott, csak 3-4 ember repült át a fejünk felett. Senki sem ért be a célba, így a táv alapján 6. lettem, összetettben a negyedik helyen álltam, az ötödik nap nélkül már meg is lettem volna elégedve, hacsak nem tudtam volna, ami ezután következett.

5. nap. Átlagos ablak-start körüli helyzet, korán elléptünk, (2107) bár nem értettem miért nem startol a nép, amikor szépen lehetett jönni. Kb. 10-15-en voltunk csak a pilonnál, nagyjából együtt. A 3. Nap templomja volt az első fordulópont, csak most 25-ös szembeszélben, alig bírtunk haladni. Szívtelennel együtt nyomtuk, volt olyan tó, ami felett négyszer is voltam a vad fűrészfogazás közben. Csöves Peti rátartott egy kicsit balra, a fordulópont előtt 1 km-rel futottunk össze. Szívtelen 100 m-rel előttem elkezdett borzasztóan felesni a Petivel együtt, persze mire 15 másodperccel később odaértem, már 60 m-rel a fejem fölött voltak én pedig sehogy nem találtam bele a magba, csak dobálózás, madárözön (persze ahányan voltak annyifelé repültek). A következő agresszív buborék sehogy sem került elő, legalább öt perc izzasztó 100 m-es emelkedéssel, gyűlölettel vegyes irigykedéssel felfelé, ahol Csövesék el is érték a felhőalapot. Jómagam 300-400 m-rel alattuk, égbekiáltó igazságtalanságnak tartottam helyzetemet. Az a szemét mag nem oda helyezkedett, ahol én voltam. Nagy nehezen elértem a felhőalapot és elindultam fotózni, amit Petiék már megtettek és egy szintben velem elkezdtek visszafelé siklani. A fotót nagyon alacsonyról tudtam megcsinálni, a pechsorozat természetesen folytatódott. A templom egy 2-300 m-es völgyben volt, épphogy elértem a fotó után a falut körbeölelő dombokat, hála isten innentől szerencsésebben helyezkedtem, mert az első domb felett 50 m-rel találtam egy stabil 3-as magot, öt perc múlva már megint alapon voltam. Közben értetlenül figyeltem Szívtelen Sátán mozgását, aki ahelyett, hogy a Csöves Petivel együtt a cél irányába haladt volna, elindult az előző napi cél felé. (Mondjuk volt még egy brazil mókus is, aki hasonlóan tett, ráadásul a Csöves előtti pozícióból volt képes elindulni a saját maga választotta cél felé, lehet ez zavarta meg Szívtelent) Bár, mint tudjuk, ő előszeretettel választ meg saját tűzésű feladatokat, egy már kitűzött repülés alatt (lásd EB’98), . Így aztán mire szembesült a Csöves és az én határozott haladási irányommal, vagyis mire a halvány sejtelem szörnyű valósággá alakult fejében, már csak én alám tudott visszaérni. Ebben a sorrendben vágtunk neki a végsiklásnak, sehol senki rajtunk kívül, 50-60-nal rohantunk a cél felé. A szembeszélben négyszer látott tavacska most hála a magasságosnak csak egy percig volt alattam. A Csöves kezdett előttünk 2 km-rel csúnyán szopódni, úgyhogy megálltam egy kettesben, Szívtelen is, csak azután indultunk újra, amint a Petit láttuk újra emelkedni előttünk a siklópályán. Elevenen élt még bennem az előző buborékos történet, úgyhogy inkább gondoltam gyorsítózok, minthogy egerésznem kelljen a dombokon. Végül is egymáshoz képest öt percen belül értünk be változatlan sorrendben, de utánunk egy lélek sem. Ezen a dicsőséges napon a Brazil Openen csak magyarok voltak a célban. A visszaszállító teherautón is csak mi ültünk, hiába várt több mint egy órát. A fazon, aki más célba repült, csalódottan került elő este, nem talált célbírót. Nem tudom elmondani azt a „beképzelt, tanííító, önelégült, király-császár, borzasztóan kellemetlen cinizmussal átitatott, csak a pont számít beszólásos, lefitymáló arckifejezéses, vetítésre igencsak hajlamos öntömjénező hangulatot, ami ott eluralkodott rajtunk.

Mivel a többiek ezen a napon nagyon gyengén szerepeltek és mégis volt három célbaérő, a végére úgy alakult, hogy nekem lett a legtöbb pontom, így aztán sikerült is a versenyt megnyerni. Csöves és Szívtelen is jócskán előreugrottak 5. és 6. Hely. Sajnos pénzt nem, csak egy jó nehéz gránitdarabot kaptam.

Nagyon büszke voltam magamra és a társaimra is. A verseny természetesen nem a világversenyek színvonala, bár szerintem 10 jó pilóta ott volt, akiket itthon is nehéz lenne megverni. Azoknak a hangoknak, akik persze ennek ellenére ragaszkodnak….., csak azt tudom mondani, mindenki előtt nyitva állnak az ilyen típusú versenyek. Hála Istennek Szívtelen Sátán él is a lehetőséggel (Spanyol Open 10. Hely, Spanyol Liga 3.,Millenium 2000’Mexico 3.helyezés) Jómagam pedig az Eger Kupa másodszori megnyerését említeném, amiről a következő beszámolóm szól majd.

 

Hozzászólások  

 
#14 Victoria 2018-12-06 15:56
viagra generic: http://acepop.iloveweb.net/php_test.php?a%5B%5D=%3Ca+href%3Dhttp%3A%2F%2Fiamthebest.us%2F%3Eviagra+100mg%3C%2Fa%3E
Idézet
 
 
#13 Douglaswrava 2018-10-21 16:50
http://vioglichfu.7m.pl/index.php?n=25&id=93269
cialis india thailand: http://vioglichfu.7m.pl/index.php?n=25&id=105683#
arginine and cialis
Idézet
 
 
#12 ScottChape 2017-09-10 10:51
Escan anti virus for home user 5 user 2 year

https://storify.com/phisitucor/power-rangers-operation-overdrive
Lenovo thinkpad l410 notebook laptop pc series driver update and drivers installation dvd disk
https://storify.com/quiwanworkbot/avg-pc-tuneup-2017-10-0-0-26-final-portable-dwzrg
Eurotalk interactive world talk xhosa
https://storify.com/ulsylessu/fresh-ui-8-81-portableh33tallpirate
https://storify.com/trarolsiwa/9-the-mobile-game-1-0-0-ipa
Evaer video recorder for skype 1.2.8.11 keygen
F secure antivirus 2017 keygen: https://storify.com/sartesecnick/f-secure-antivirus-2017-keygen
Idézet
 
 
#11 ScottChape 2017-09-09 12:17
Mcafee pc attach antivirus plus 1 user 2016

http://sembmerbuicer.7m.pl/wyhikowak/100-geniun-window-xp-sp-2-by-prostyle-iso.html
Waves transform tdm bundle
http://tadustgaro.7m.pl/voqukeq/cloud-drive-optimiser-1235-improve-performance-reduces-bandwidth-and-reduces.html
Turbotax deluxe federal with e file 2016
http://newssurpitil.7m.pl/zowuweluc/devil-may-cry-3-special-edition-crack-free-download.html
http://foundsepvakath.7m.pl/wyves/free-download-youtube-downloader-26.html
hdd regenerator v 1.61 filesheaven 110mb com
livedvd amd64 multilib 2017.1: http://cresimatren.7m.pl/jifolo/livedvd-amd64-multilib-20171.html
Idézet
 
 
#10 ScottChape 2017-09-08 21:21
Ca international arcserve v11 oem 3 pack

http://skiminanfrees.7m.pl/sagakem/ongaku-v10-multi5-cracked-theta-rustorka-com.html
Backupc v8.5 ntw msvr cu fr
http://cosurbirdsasth.7m.pl/ryzijej/15-final-x64-x86-torrent-kg.html
New abbyy finereader v.8.0 express frlmacf8xb
http://keydsurhudes.7m.pl/qoxubiref/metal-gear-solid-2-outcast.html
http://taiprocwhiife.7m.pl/sepovi/nero-8321-key-generator-100-working.html
400 android games collection hd emulators paid apps only
photoshop effects for portrait photographers pdf download: http://midhaggfine.7m.pl/cuhute/photoshop-effects-for-portrait-photographers-pdf-download.html
Idézet
 
 
#9 ScottChape 2017-09-07 21:28
Instant typing jewel case

http://olidebche.7m.pl/kuvofen/gta-san-andreas-2-player-cheat-code.html
Quicken deluxe 2000 for macintosh
http://keydsurhudes.7m.pl/qoxubiref/revolver-office-811-final-candidate-4-8105-final.html
Symantec 21238929 be 3600 appl bndl a adv sys repl 12mo
http://keydsurhudes.7m.pl/pemub/gold-wave-editor-pro-v1055-bean.html
http://cosurbirdsasth.7m.pl/jimolyko/windows-xp-server-standard-deutsch-download.html
fifa 06 pc dvd by serdal mdf
condor the competition soaring simulator serial patch 1.1.0: http://opperlere.7m.pl/xuloreki/condor-the-competition-soaring-simulator-serial-patch-110.html
Idézet
 
 
#8 ScottChape 2017-08-30 14:20
Dell only turbotax business ty2016

http://gautrepcardty.7m.pl/fifise/logic-pro-8-for-mac-osxdmg.html
New adobe software photoshop lightroom v.3.0 1 user image editing complete product pc mac
http://luirinap.5v.pl/xahyd/windows-8-pro-x64-activator-free-download.html
Dell latitude e5400 driver update and drivers installation dvd disk
http://blogeltmorform.7m.pl/myhyl/hidden-camera-250x1-v223-regged-infected.html
http://cosurbirdsasth.7m.pl/wakiw/firefox-aurorafirefox-5-beta-hyperdrive25.html
amazon gift card code generator 2017 password
inlight radio 1 2 6 0 portable: http://gueketepcci.7m.pl/mywoxyzal/inlight-radio-1-2-6-0-portable.html
Idézet
 
 
#7 ScottChape 2017-08-27 10:35
Finale allegro 2016 5 pack cd rom

http://alinad.exblog.jp/26985698/
Ms office 2016 basic mlk na sw
http://zurgestflour.exblog.jp/27087713/
Cityseekr gps city guide los angeles for tomtom pc only
http://phrasafca.exblog.jp/27095411/
http://eensunlo.exblog.jp/27035092/
Version 1.1 might magic heroes vi full
Archicad 12 spa bim guia de aprendizaje interactivo windows: http://fuphyna.exblog.jp/27069547/
Idézet
 
 
#6 ScottChape 2017-08-02 08:27
options handel architects uae university

http://ehbidtingver.7m.pl/zuxosu/strategy-di-opzioni-binarie-pamela-rossignaud.html
christian becker optionweb commerce energy inc
http://ehbidtingver.7m.pl/bomywaj/trading-mit-binary-optionen-sindhi-songs.html
opzioni binarie blogging away our debt
http://ehbidtingver.7m.pl/zebevi/iq-opzini-binaries-alternative-medicine.html
http://ehbidtingver.7m.pl/zebevi/opzione-binarie-con-soli-10-european-women.html
auto indicatore opzioni binarie forum cinemas riga
work forex moscow mule mugs copper: http://soundpurkarat.7m.pl/nocyve/work-forex-moscow-mule-mugs-copper.html
Idézet
 
 
#5 ScottChape 2017-07-18 08:49
opzioni binarie esercitazione excellence punta

http://deticell.phpzilla.net/cydoje/webinar-gratis-novelas-suleiman.html
training binario definicion de etica de enfermeria
http://contxade.phpzilla.net/macalyr/when-starting-forex-trading-monday-morning-lyrics.html
binary options trading days nyse closes early
http://pinkhespnews.hst5.com/jaqaku/binare-optionen-beste-systeme-solaire-pour-enfants.html
http://chizura.260mb.net/qojisid/segnali-affidabili-opzioni-binarie-forum-inglewood-ca.html
banc de binary demo recensioni bookings ihotelier
opzioni binarie recensioni tripadvisor restaurant paris: http://truslerca.000space.com/qogufo/opzioni-binarie-recensioni-tripadvisor-restaurant-paris.html
Idézet
 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.