szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2000. Millenium Cup Mexico

A Budapest - New York utat végig a pilótafülkében tettük meg.  

 


A verseny előtt egy pár napot Mexico Cityben és környékén turistáskodtunk. Többek között megnéztünk néhány elég bika piramist.

 

 



A versenyre Simonics Petivel és Kovival (Ordenátor Multiplex) utaztunk el. Végig nagyon jó idő volt. A helyiek elmondták, hogy az év ezen időszakában, ez mindig ilyen és még ilyen is marad úgy három hónapig. A jó idő annyira biztos, hogy a norvég siklóernyősök 20 fős csoportjai 2 hetes turnusokban váltják egymást immár ötödik éve. A rendezőknek sikerült egy-két szponzort összeszedni, így 10.000 USD pénzdíjat osztottak szét.

A verseny központja a Valle de Bravo nevű faluban volt. Ez a falu Mexico egyik kedvelt üdülőterülete., bár azért szép számmal él itt helyi lakosság is, akik mindent elkövetnek, hogy a gringókat megkopasszák.Elképesző próbálkozásokkal találkoztunk pl a taxitarifákat illetően.. Ugyanarra a távolságra az egyik 40 a másik 12 pesót kért... A fotón ez a falu látható.


   
Sikerült egy viszonylag olcsó (és nagyon sittes ) szálást találni. A szálló közvetlenül a főter mellett volt. A szobánk kb 70 négyzetméter volt de csak négy ágy volt benne ,egy kandalló meg egy kereszt. Éjszaka mindig ordas hideg volt és alig adtak takarót. Az utcán rendszeresen éjfélig üvöltöztek így lehetetlen volt korán elaludni.

A starthely 2200 méteren volt. A közelben volt egy 4600 méter magas vulkán., amely alapvetően meghatározta a tájképet. Az egyik feladat során ez a vulkán melett repültünk el. A felhőalap általában 2800 és 4200 méter között változott.

Egy egy napon a cél is 2800 méter magasan volt. Mikor a vulkán mellett repültünk el, akkor át kellett repülni egy 3300 méter magas hágót is. A feladatok általában 50-70km hosszúak voltak.

 A mezőny nem volt túl erős, de azért szép számmal akadtak neves pilóták. Pl az előVB-t nyert Criss Muller, A VB-n napot nyerő Josh Kohn, VB 5. Helyezett Jocky Sanderson,… + spanyol pilóták illetve még egy csomó versenyző Norvégiából és az Egyesült Államokból. A mezőny nem volt túl egyenletes, néhányan csak hobbiból indultak el. 

A 250.000 forintos leszállás: Egyik nap már a cél előtti végsiklásnál tartottam mikor az ernyő fele hirtelen becsukódot, ami miat kb 20 méter vesztettem. A nagyobbik baj az volt, hogy a becsukódó rész befűződött a zsinórok közé és nem bírtam kinyitni. Emiatt folyamatosan húznom kellett az egyik féket, hogy a cél felé repüljek. A szomorú az volt az egészben, hogy azonnal láttam, hogy nem fogok beérni, de nem tudtam semmit csinálni. A magasság egyre csak fogyott , végül 100 méterre a célvonaltól szálltam le. Akkor még nem tudtam, de később úgy alakult hogy ez a 100 méter éppen 250.000 forintot jelentett volna . (Emiatt csúsztam le a 2. Helyről. Amiért már 1500 USD-t fizettek).

 Mivel pénzdíj csak az első három helyezettnek járt, ezért szakítani kellett a túlságosan is berögzült "alibizünk az élbolyban, aztán majd csak lesz valahogy" taktikával. Azaz nem volt elég egy 10 fős élmezőnnyel együtt repülni, hanem folyamatosan azzal kellett probálkozni, hogy hogy lehetne lehagyni őket. Ebben persze nem nagyon volt gyakorlatunk.

A végeredmény elég furcsán alakult, mert nem tudtam, hogy aki seria osztályban indul, az ezzel egy időben a nyílt osztályban versenyez. Az eredményhirdetés előtt még azt hittem hogy 2 vagyok, mert csak egyvalaki előzőtt meg proto ernyővel. Végül 3. Lettem ami 500 USD -t ért. A baj csak az volt, hogy előző este csirkemájat ettünk az utcán. Sikerül valami bakteriális bélfertőzést összeszednem. Emiatt rázott a hideg, émelyegtem, hányingerem volt. Miután hazajöttünk az orvos azonnal eltiltott mindenféle étkezéstől. Hétfőtől csütörtökig csak kamilla teát ihattam és nem ehettem semmit.

Külön érdekesség volt még a fákkal körülvett tóparton levő miniatűr leszálló. Aki rosszul helyezkedett be, az vagy vízreszállt, vagy nekiment a kerítéseknek. Volt olyan délután, hogy sárkánnyal és tandemernyővel is szálltak vízbe. Ilyenkor persze már mindenki készítette a fényképező gépét…Emiatt én csak egyszer próbáltam meg ide szállni, szerencsére sikerült.

 Mindent összevetve jó vereseny volt, egy olyan helyen, ahol télen a napok 100%-ban lehet távokat repülni.  Egy csomó hasznos tapasztalatot szereztem, remélem ezeket fogom tudni kamatoztatni más versenyeken is.

 

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.