szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2000. PWC Brazilia

Egy héttel a verseny előtt volt a PANAMERICA kupa elnevezésű verseny. Úgy terveztük, hogy ezen is részt veszünk. Lezajlott a regisztráció, befizettük a pénz és izgatottan vártuk az első versenynapot.

 


A starthelyen tudtuk meg, hogy az európai pilótákat mégsem engedik indulni, mert már túl sok résztvevő van. Rendeznek ellenben a külön verseny nekünk. (Mickey Mouse competition). Megtudtuk, hogy csak a PANAMERICAN verseny mezőnye után startolhatunk el. Persze ordas botrány lett, hiszen mindenki azért ment oda, hogy egy igazi nagy versenyen induljon, nem pedig azért, hogy délután 4-kor startoljon el és a mezőny után repüljön. Ezért aztán elég sokan (franciák, svájciak, szlovákok és mi) visszakértük a nevezési díjat és nem indultunk a versenyen. A versenyt végig rendezési káosz uralta. Ennek köszönhetően minden nap fel tudtunk lógni a teherautóra , így fizetés nélkül feljutotttunk a starthelyre.

Minden nap a mezőny előtt előtt startoltunk, és nagyobb feladatokat repültünk mint a versenyben lévők. Gondoltuk, hogy jó edzés lesz a PWC-re..

 A szomorú valóságra csak akkor döbiztünk rá, mikor elkezdődött a PWC és lefújták az első három napot egymás után lefújták. Egyik - másik nap ugyan felmentünk a starthelyre megázni, majd lejöttünk teherautóval. A heves trópusi esők szétáztatták az agyagos utat ezért életveszélyes volt felülni a teherautóra. A meredekebb szakaszokon keresztbefordult majd elkezdett csúszni. Eközben a rajta ülők egymás lökdösve ugráltak be a bozótba. Emiatt a teherautó egyre könnyebb lett így egyre kevesebb esélye volt a megállásra. Én sajnos elbambultam és csak akkor kaptam észbe, mikor már olyan gyorsan csúszott, hogy nem mertem leugrani. Aztán mégis leugrottam…

A negyedik napon aztán megkönyörült rajtunk az időjárás. Az eső csak néha esett és a felhőalap is felment 900 méterre. Ilyen körülmények között csináltak egy versenynapot. Sikerült 19 km-t repülnöm másfél óra alatt. Ez a 22. helyhez volt elég. Simonics Peti is repült 16 km-t. Hát mit mondjak, nem ilyennek képzeltük a 2000. Év első világkupa versenyét.

A napot Patrick Berod nyerte . Ő 38 km-t repült. Ez szinte hihetetlen volt számomra, és azon gondolkoztam, hogy hogy a francba lehet az, hogy amikor ő 38 km-t repül, akkor én csak 19 -et tudok. Másnap aztán kiderült…500 métert beletekert a felhőkbe… Ezért aztán a svájciak már rögtön óvtak, lett némi botrány, aztán lenullázták a pontjait.

Mivel nem teljesültek a minimumtávval kapcsolatos kritériumok , ezért ez a nap nem számít be az éve PWC rangsorba, csak a Brazil verseny egy napjaként lett érvényes.

 A második nap már 1500 méteren volt a felhőalap. Kiírtak valami hátszeles feladatot. Közvetlenül az ablaknyitás előtt megváltoztatták, mert valami zivatarfelhő állt össze a hegy mögött. Így lett belőle egy hurok, aminek az első szára szembeszeles volt. A start után ordas lerohadások kezdődtek.. Nekem mázlim volt és valahogy sikerült átlejtőznöm a nehéz félórát. Ezután neves pilóták között találtam magam és elindultunk teljesíteni a feladatot. Tekertünk ,siklottunk, tekertünk siklottunk stb, csak közben alig haladtunk, mert 20 km -es szembeszél fújt. Végül pont a fordulópontnál rohadtam le. (25 km). Ez a 9. Helyhez volt elég. Simonics Peti a 22. lett 18 km-rel.

A nagy kapkodásban azonban nem változtatták meg a távminimumot, így ez a nap se számít be az éves világkupába. Sőt az első helyezett is csak 500 pontot kap. Ezt nagyon nehezményeztem, mert hiába jött ki jól a lépés és repültem két és fél órát, alig kaptam több pontot mint a ki a start után lerohadt.

Eljött a harmadik versenynap. Sütött a nap, fújt a szél.. Minden tökéletesnek látszott. Az alapképet akkor vesztettem el, mikor a startjel előtt kikoppantam. Inkább kitoccsantam, mert fentről golfpályának kinéző mezőn bokáig állt a víz. Az ernyő összahajtása után még 1 órát gyalogoltam az embermagasságú fűben. Helyenként combig ért a víz és térdig süppedtem az iszapba. Közben azon gondolkodtam, hogy milyen kígyók, aligátorok vagy egyéb szörnyek leselkednek rám. Ezen a napon Simonics Peti nagyon jól tolta. Megrepülte a feladatot és bekaszált vagy 850 pontot. Ezen a napon én kb utolsó, ő pedig 22. lett. Nagyon sajnáltam, hogy lerohadtam, mert az első két napon elég jól sikerült.

Eljött az utolsó versenynap és látszott, hogy bombasztikusan jó idő van. Kiírtak egy 58 km céltávot. Mivel a starthely kicsi volt és előre lehetett tudni, hoghyu a 120 pilóta csak lassan startol el , ezért az új féle air startot a "multiple clock air startot " használták. Ez azt jelenti, hogy háromnegyegy egykor kinyílik a startjel amely mellett 4 db csík van. 15 percenként elvesznek egy csíkot. Ezáltal nem baj ha nem érsz oda az első nyitásra, hiszen 15 perc múlva már az új jelet fotózhatod és csak akkor indul az időd.

A mezőny elején indultam el, mondván fúj a szél, süt a nap, mi baj lehet. Lett aztán nagy szopódás a sziklafal előtt, ahol 80 pilóta egymást túrta ki a termikekből. Miután szép lassan veszítettem a magaságomat, észrevettem hogy ezt nem érdemes sokáig csinálni. Nívó alatt megkerültem a hegyet és elkeztem 3-mal süllyedni a lében. Gondoltam, majd csak vége lesz egyszer és kitekerek a hegy mögött. Szerencsém volt , mert a lee oldal tényleg emelgetett csak nagyon turbulens volt. Előkerült még két ernyő, akivel együtt kezdtem el felfelé bukdácsolni. Nagyon idegesítő volt az egész és jócskán féltem is. Ezért aztán néha egy egy percre kimentem az emelés szélébe pihenni , ahol csak 0.4 -gyel emelt viszont nem volt turbulens.

Mire a felhőalapot elértük odajött még 50 ernyő… Ránéztema GPS-és láttam, hogy 3 perc alatt érek oda a startjelhez ami öt perc múlva nyit. (ekkor veszik el a következő csíkot). Egy kicsit még tekerésztem, aztán elindultam. Pont időre értem oda. A gond csak az volt, hogy nem láttam, hogy bármiféle csíkot elvettek volna. Kissé elbizonytalanodtam, mert nem emlékeztem rá, hogy 5 perce hány csíkot láttam ott. Mindenesetre lefényképeztem a jelet, majd elindultam a fordulópont felé. Kissé megsüllyedtem, és a talaj felett 100 méterre találtem egy liftet. Elkezdtem emelkedni. Aztán észrevettem, hogy a startjel mellől szép lassan elvesznek egy csíkot. Na ezt a csíkot kellet volna 7 perccel ezelőtt elvenni. Mivel a szél erősen sodort a fordulópont felé és nekem még vissza kellett mennem újra fotózni a jelet, nem akartam feleslegesen sokat tekerni. Visszasiklottam, megcsináltam a fotót, majd siettem vissz az előző termikembe. Kissé elszámoltam magam, mert éppen hogy csak nem rohadtam le, amikor visszaértem az emelésbe. Kitekertem és repültem kb 10km-t , ekkor értek utól azok, akik a következő jelet fotózták. Könnyű nekik -gondoltam, az ő jelül biztos pontosan nyílt és felhőalapról fotózták, nekem meg talajról kellet kitekernem, hogy elindulhassak. Innem már végig magasan maradva megcsináltuk a fordulópontokat és beértünk a célba. Ott szembesültünk azzal, hogy valójában mekkora állatság ez a multiple clock air start.. Ott állnak az emberek a célban és senki nem tudja ki nyert.

Este aztán jöttek a panaszok, majd óvások. Én is írtam egy panaszt, hogy nehogy már 13:30 tól számolják az időmet, amikor a jelet csak 13:37 kor nyitották ki. Mellesleg ez nem hét perc veszteséget jelentett, mert közben egy csomó magasságot is vesztettem, amit utána vissza kellett nyerni. Volt aki hozzám hasonlóan visszament megcsinálni a későn nyíló jelet. Mások a jel fölött vártak, miközben egy csomó magasságot vesztettek. Volt aki úgy gondolta, hogy a GPS úgyis rögzíti , hogy mikor volt a jelnél, ezért a fotó után elindult és végigrepülte a távot. Így persze lehetetlen volt normális rangsort csinálni. Az egészben az volt a legrosszabb, hogy a legjobb időjárású nap ment gallyra a rendezők alkalmatlansága miatt. Végül ezt a napot törölték, de a végeredményét (MELYIKET?) azért közzétették.

A verseny pontos végeredménye a PWC honlapon megtalálható. Simonics Peti 11. lett ami nagy bikaság. Én meg a nullás napomnak köszönhetően 52. lettem. Ez elég nagy kutyaság, de hát nincs mit tenni és magyarázkodni is felesleges. , hiszen 51 pilótának lett több pontja nálam.

 

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.