szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2000. Európa Bajnokság - Németország

Már a versenyre való jelentkezéskor sejthettük volna, hogy valami nem stimmel. Az új szabályok értelmében már az EB-n való induláshoz is nemzetközi eredmények kellenek. Elég bonyolult volt az eredményeket igazolni (főleg Rácz Balázsét) de végül minden rendeződött.

 


Amikor megérkezünk akkor kezdődött el a cumi… Korábban a világversenyeket miniatűr falvakban tartották, ahol minden egy helyen volt. Nem jelentett gondot a szállásról a leszállóba menni.. stb. Garmisch viszont egy eléggé nagy város, ráadásul Németország legfelkapottabb (és legdrágább) üdülőhelye. Éjszaka értünk oda. Miután kivilágosodott gondoltuk hogy kerítünk valami szállást aztán felmegyünk repülni. Akkor döbbentünk meg, miután már a 25. Zimmer Frei -nél mondták, hogy nincs szabad hely és nem is lesz még 2 hónapig. Nem adtuk fel és tovább próbálkoztunk. Közben kaptunk egy defektet így kereket kellett cserélni. Este 8- ra sikerült valami sittes szobát találni Garmischtól 25 km-re. Már előre láttuk mennyi gondunk lesz a távoli szállás miatt, hiszen esténként meg kell várnunk egymást Garmischban és együtt jönni haza.

Másnap reggel kialakult a ( drága világversenyeken már-már hagyományos ) ciklon és elkezdett esni az eső. Eltelt két nap lezajlott az ünnepélyes megnyitó a szokásos beszédekkel. Aztán lefújták az első versenynapot az eső miatt. Le kellett szögezni, hogy valahogy elég rosszul kezdődik ez az egész. A vicc az, hogy az igazi cumik csak ezután jöttek.

Végre kisütött a nap. Azonnal kiköltöztünk a szállásról. Azt gondoltuk, hogy inkább alszunk a leszállóban az erdőben vagy a kocsiban, de ne kelljen annyit autózni és annyit fizetni a szállásért. Felvittek a starthelyre. Mikor bekapcsoltam a variot láttam, hogy 3-mal süllyedek és ez nem akar abbamaradni. Ezt már egyszer megcsinálta velem a Brazil PWC-n úgyhogy tudtam, hogy nincs komily baj, csak várni kell egy kicsit. Az ablaknyitásra aztán összekapta magát.

A feladat első része nem tűnt bonyolultnak, a második feléről azonban fogalmunk se volt. Megcsináltuk a 0. Fordulópontot és elkezdtünk várni a startjel kinyitására. 45 percet kellet ordas tömegben tekergetni a felhőalapon. A taktika az volt, hogy mikor már majdnem befelhőztünk akkor kimentünk a felhő mellé és ott elvesztettünk 50 métert.. aztán vissza a felhő allá… Ée ment 45 percen keresztül…

Miután kinyílt a startjel elkezdük átsiklani az első völgyet. Nem tünt túl szélesnek, és a túloldalán is jól lehetett látni a leendő termiklelőhelyeket. A leendő termiklelőheyeken aztán ott várt a 3-4 m/s leáramlás. Kiderült hogy ez itt rotor, így aztán menni kell tovább, majd csak jön valami. Nekem nem jött és kikoppantam…(Össz kb 15 km repülés után)

Összehajtottam, és kiváncsian vártam hogy hogy fog működni az újfajta visszaszállítás. Ennek a lényege az volt, hogy bemondták a helyi rádióban, hogy aki stoppoló siklóernyős elvisz a leszállóba az ott ingyen ihat valamit. Érdekes módon a német milliomos szipirtyók egyike se akar ingyen inni, így aztán nem vettek fel. Gyalogoltam egy órát, mire egy belga ernyős felvett és elvitt a célba. Ott aztán vártam hátha a többiek megrepülik. Peti meg Rácz be is ért a 60. hely környékén . Kopáány kikoppant a cél előtt 10 km-rel.

Másnap reggel ismét felvittek a starthelyre. Elég rotorgyanús helyzet volt.. Kiírták a feladatot és egy páran elstartoltak. Először egy Boomerang esett 100 métert, aztán láttunk még egy pár nagyobb csukást. Utóbb derült ki, hogy a rendezők ekkor már fontolgatták a versenynap törlését. Én a startot fontolgattam, miközben bennem motoszkéltak az utóbbi hónapok balesetei. Végül úgy döntöttem, hogy nem indulok el, mert az egész verseny nem ér annyit, hogy lecsukjam magam. Ha pedig a levegőben is ezen kell gondolkozni akkor már úgysem egy nagy öröm a repülés, úgyhogy minek erőltetni… Koppány és Rácz is összehajtott és lejöttünk lifttel. Ekkor már olyan hátszél volt, hogy amúgy se bírtunk volna elstartolni. Peti még az ablak elején elindunlt, de elég gyorsan lerohadt…Végül kb 20 ember megcsinálta a feladatot, mi pedig lecsúsztunk az eredménylista végére. A vicc az, hogy abszolút nem voltyam ideges a 0 pont miatt, sőt örültem, hogy képes voltam összehajtani és lejönni .

Aztán újra esni kezdett az eső. Még 3 napig bírtuk a leszállóban alvást, aztán kerestünk egy szállást. (napi 30 DM /fő). Itt legalább sakkozni lehetett meg palacsintát sütni. Eltelt egy pár esős nap. Mem tudom mennyi, mert teljesen összefolyt. Közben erre - arra mászkáltunk és szörfvitorlát vettük. .. Közben elszakadt még az ékszíj a kocsin .. Először visszatettük a szakadtat szerszámok nélkül, aztán 2 nap múlva vettünk egy másikat és feltettük azt valami eresz aladt, merthogy szakadt az eső. Ekkor már láttuk, hogy ez a egész Garmisch projekt anyagilag és repülésileg, is CUMI lesz.

Aztán valahogy felszakadt a felhőzet és kiírtak egy új feladatot. Eleinte alig volt egy-két emelés.. Mikor a 0. Fordulóponttól jöttem vissza, hallom hogy Peti a rádióba beszél. Mondta, hogy valahogy beágyazott az erdőbe és eltört a lába, mindjárt jön érte a helikopter. Amúgy is szar helyen álltam, meg repülni se akartam igazán, így aztán leszálltam a kocsihoz hogy májd hátha tudok valamit segítetni. Koppány meg a Rácz egy részét megrepülte a feladatnak. Petit este műtötték és mondták hogy másnak valószínűleg kiengedik. Én elhatároztam, hogy befejezem a versenyt és inkább hazahozom. A meteo a következő napokra heves zivatarokat mondott így aztán a többiak is úgy döntöttek, hogy hazajönnek. Szerintem ez volt az egész út egyetlen pozitív momentuma.

 

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.