szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2001. Xceara - Simonics Peti

Nemrég érkeztem haza Braziliából és akkor most röviden összefoglalom a   történteket.  Megpróbálok válaszolni benne a korábban a versennyel és válogatottal   kapcsolatos kérdésekre.   Tehát a " csapat" akik mint magánemberek utaztak erre a versenyre a  következők voltak: Forgó Szilárd XC. Tasi Péter XC, Simonics Péter XC.  Tehát   úgy is lehet tekinteni mint egy klub edzőtábor...  Sajnos minden erőfeszítésem ellenére nemigen tologtak szponzorok így hát  teljesen magánerőből finanszíroztuk a részvételt illetve hát "hagyományos "  támogatók segítségével. Nova, Forex, Tengerszem...

 



Erre versenyre már régóta szerettünk volna elmenni de csak az idén  jutottunk el. Igazából nem hagyományos versenyről van szó mert az " XC   Ceara Open " egy olyan event ahol startjel, fordulópontok és gólvonal   nélkül zajlik a repülés. Az igaz, hogy a versenyt támogató városokba egyszer  el kell repülni és ekkor külön pénzdíjért "rendes" verseny megy de egyébként  az a lényeg , hogy 6 nap alatt ki repüli a legtöbbet. A három legjobb nap  számít és a napi győzelemért is külön pénzdíj jár.  Általában az első és az utolsó napon szokott lenni tehát a gólvonalas , szintén pénzdíjas verseny ,közötte pedig a távrepülés.  Qixada, kisváros az egyenlítőtől kb. 4 fokra délre ez a hely ad otthont  ennek az elképesztő megmozdulásnak.  A nagy meleg ellenére ebben az időszakban igen száraz az időjárás,  nincsenek esők viszont vannak szép felhők. A felhőalap most sajnos nem volt  túl magas( a száraz meleg ellenére sem ) kb 1500-2500 m között változott.  A szél. Nos a szél olyan dimenziókat nyitott meg előttünk amelyrőlazelőtt  álmodni sem mertünk. A helyiek, és rutinos pilóták persze azt mondták "  bezzeg tavaly..." Nem tudom mi lehetett tavaly de azt tudom , hogy a  starthelyen beöltözve várva nemegyszer 50 ( ötven ) km/h ás befujások  voltak. A startolás úgy zajlott , hogy négy -öt segítő fogta az ernyőt és amikor a szélsebesség lecsökkent 30 km/h körülire akkor startoltunk.  katapultáltunk...) Ha valaki rosszkor startolt akkor nem tolatotthanem  mint egy rongyot, a szél felkapta és a hegy mögé , jobb esetben a hegy  tetejére dobta. Ha már levegőben voltunk akkor könnyebb volt a helyzet de  előfordult , hogy full balaszt és full speed ide vagy oda a sebeségem 8km/h ra csökkent . Sajnos a némiképp a kedvemet szegte a szám előtti negatív  előjel ... 

Én úgy érzem , és ott is úgy éreztem , hogy a startolás valóban "stresszes"  volt. Ami utána következett már jobban tetszett.  Az edzésnapon 3 óra 30 perc alatt repültem 172 km-t. Akkor még nem  gondoltam , hogy ez lesz a legjobb eredményem. Sőt azt gondoltam de assszem  joggal , hogy kolbászból van a kerítés. Hát abból is volt csak nem nekem...  Miután az első versenynapot a szériában nyertem és nyílt osztályban is  második lettem elhagyott a szerencse.Négy egymást követő napon kivétel  nélkül minden alkalommal a mezőny elejéből fél kettő és fél 3 között  lerohadtam. Volt olyan , hogy az utánam két órával érkező DHV 2 - es  ernyővel repülő , amatőrnek számító francia még ekkor is kétszáz felett  repült... Olyan is volt , hogy 115 km nél voltam már 2 óra körül de addig  ügyeskedtem amíg sikerült leszállnom....Mindeközben a felhőkép olyan volt ,  hogy kis híján sírógörcsöt kaptam ...  De a szerencse szerencsére csak a Szilárd ágyába költözött át aki 3  "kétszázas"( 213, 218, 228 km) repüléssel megnyerte a széria versenyt és a  nyílt osztályban is 3. lett. Úgy repült .... ahogy szokott.
Megemelem a  kalapom előtte. Büszke vagyok rá.( Azt hiszem ide kivánkozik megjegyezni,   hogy a 2001 es rangsort nézve azt gondoltam lehet ,hogy át kénegondolni
milyen valóságtartalma van annak a rangsornak ahol Forgó Szilárd nem fér a  a 2002 es magyar siklóernyős válogatott keretbe...) 
Tasi Petivel is jól elbánt ez a Fortuna nevű csaj. A 200- as "gyémánt"  határt 1.5 km re tudta csak megközelíteni.  De mindkét "rendes " versenynapon jól repültünk . Szilárd nyerte az egyik  napot , én mindkettőn a második lettem .
Mindent összevetve az első csalódottságomon túl szívből örülök ennek a  szereplésnek. Ismeretlen terepen , nehéz körülmények között jól  szerepeltünk. Repültünk tarlótüzben 12m/s emelésben , repültünk
kilométereket felhőben  mert nem tudtunk kijönni, repültünk és csukódtunk  ernyőszakadtáig, és repültünk és repültünk... Olyan kihívásra
válaszoltunk  amely egyedülálló a siklóernyős világban . Remélem jővőre is kérdeznek  majd... Talán jövőre jobban is megy majd..nekem legalábbis.  Végül néhány adat: 55 résztvevő 7 országból. Sok PWC és HWC pilóta.
 mert  sárkányosok is voltak)

    Nagy nevek: Lois Crandal PWC győztes, világbajnok, európabajnok
  Claude Lemaire PWC győztes, francia bajnok
  Yves Goulesain francia bajnok PWC pilóta
  Frankie Brown brazil bajnok , PWC pilóta
  ÉS FORGÓ SZILÁRD.....és sokan mások
  Legnagyobb táv: Frankie Brown 291 km. Sárkánnyal Mario Alonzi 390
 km.
  Emelések ( nekünk) + 12m/s max. általában 4- 7m/s
  Felhőzet : 4-5/8 Cu ( amilyen a filmekben ...) néha Ac, Ns, ritkábban  és messze Cb.
  Hőmérséklet : talaj: 38 C, felhőalap 20 C körül.
  Visszaszállítás : Sokszor másnap hajnali 5 re értünk haza...
  Eredmények: Széria oszt. 1. Forgó Szilárd
  ...6. Simonics Péter
  ...7. Tasi Péter
  Nyílt oszt: 1. Frankie Brown ( Brazilia)
  ..3. Forgó Szilárd
 

 

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.