szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2002 Szlovén Open - Tolmin

Az EB re kiválló felkészülési lehetőséget biztosított a Szlonvén Nemzeti Bajnokság. A versenyt - a leendő EB helyszínén - Tolminban rendezték.

Mikor az első nap felmentünk a starthelyre, és láttuk mennyire párás az idő , azt gondoltuk, hogy itt csak valami helyi repülés lesz. Sok időnk nem volt gondolkodni, mert a felszállítás későn indult, és már csak a Briefing után - az ablaknyitással egy időben - értünk a starthelyre...

 

Gyorsan "kinyomoztuk  " a feladatot és az egyéb tudnivalókat. Reménykedtünk, hogy semilyen fontos inforól nem maradtunk le. Később kiderült, hogy mégis, mert a nagy rohanásban néhányunk nem írt alá a starthelyen, ezért este 170pont büntetést kaptak.

Mivel a feladat SPEEDRUN volt, nem kellett sietni. A SPEEDRUN azt jelenti, hogy a pilóta ideje akkor indul amikor kilép a startpylon 400m -es körzetéből.  Ennél a feladattipusnál sokat lehet taktikázni, mert sok esetben célszerű a mezőny végén indulni, és kihasználva, hogy feladat "végig van festve" gyorsabban lehet repülni mintha az élbolyban haladnánk. A túl késői indulás viszont magában hordozza azt a veszélyt, hogy nem érünk be a célba, mert a nap vége felé szép lassan leáll az idő.
A dolgot bonyolítja, hogy mindenféle bónuszpont jár a korai indulóknak és célbaérkezőknek.
Ezáltal az egész annyira összetett, hogy senki nem tudja hogy az adott pillanatban éppen hányadik.
A taktika tehát teljesen más mint a RACE TO GOAL típusú feladatnál.

A starthelyről alig lehetett látni a leszállót mert annyira párás volt az idő. Mégis kiírtak egy 70 km hosszú feladatot. A párás, kissé stabil idő nekem elég jól jött, mert nagyon régen repültem hegyek között, és ezt azért újra meg kell szokni. Teljesen sima 2-3 m/s emelésekben tekergetve teljesítettük a feladatot..

Volt még két teljesen hasonló, párás - ködös versenynap.. Aztán este elkezdett zuhogni az eső és hajnalig esett.  Bennem rögtön felrémlettek a szlovéniában , zuhogó esőben  rendezett korábbi versenyek rémképei.. Aztán reggel kisütött a nap és egy egészen más táj tárult a szemünk elé...  Kristálytiszta ég, szikrázó napsütés.. Már ránézésre is ütős idő...
Jöttek a nehezebb feladatok. A terep annyira komplikált volt , hogy sokszor úgy startoltunk el, hogy fogalmunk se volt a feladat kritikus szakaszairól. Egész egyszerűen nem tudtuk hogy hogyan lehet és hogyan érdemes eljutni az egyik fordulóponttól a másikhoz.. Na mindegy, végül is azért jöttünk ide, hogy megismerjük a terepet... Ez sikerült is.. Tolmin - Kobarid - Bovec környékén csaknem az összes gerincet és  hegycsúcsot  bejártuk..

Meg kellett szokni, hogy itt nem kell minden liftet tekerni. Sőt tekerni csak annyit és akkor szabad amikor okvetlenül szükséges. Ellenkező esetben a mezőny azonnal otthagy , és sose érjük utól őket. Minden felesleges kör súlyos másodperceket jelent.. A másodpercek pedig percekké és félórákká gyűlnek össze. Ebből pedig az lesz hogy bár megrepüljük a feladatot,  a célban már senki sincs, mert rég összehajtottak és hazamentek. Felesleges tehát túl magasan repülni, ha egyszer lent is ugyanúgy lehet haladni. Felesleges egy fordulópont teljesítéséhez szükséges hosszú siklás előtt túl magasra tekerni, ha egy olyan részre fogunk érkezni, ami úgyis végig megtart. Vigyázni kell azonban arra is, hogy a völgyekbe nem szabad túlságosan besüllyedni, mert az erős völgyszélben, parkettagázon 20 km/h val haladva és 3-mal süllyedve már kereshetjük is a leszállót..

Összeségiben nagyon jól sikerült verseny volt  8 -ból 8 érvényes versenynappal. Az EB-re remek felkészülést jelentett, mert olyan hibákat követtünk el amiknek semmi köze a repüléshez, és  többet nem fogunk elkövetni.. Matyi többet nem indul olyan GPS-szel amelyben nem lehet állítani a track log mintavételi időt, ezért a memóriába nem fér bele egy hoszabb feladat. Emiatt több napját nem fogják lenullázni. Lázár Gábor többet nem felejti el a starthelyen bekapcsolni a GPS-t,  így mindig meg fogja kapni a repüléséért járó pontokat. Szegedi Miki többet nem felejti el a starthelyen aláírni a jelenléti ívet, és emiatt nem fognak tőle böntetőpontokat levonni. Simonics Peti se felejti el többet  beírni a Routot a GPS-be, emiatt nem kell majd visszaszállnia... Pontosan felírja viszont a Start Pylon nyitási időt, és többet nem fogja azt 1 perccel nyitás előtt megcsinálni. Emiatt több napját biztos nem nullázzák le. Én sem fogok többet - pusztán  figyelmetlenség miatt - túl kevés időt tölteni a fordulópont szektorban. Ezáltal lesz bent Track Log pontom, és a fordulóponjaimat teljesítettnek fogják tekinteni..


Ez volt tehát a jól-rosszul sikerült főpróba az Európa Bajnokságra... Az előadás 2002 Julius 8-20 ig lesz..

 

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.