szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2002 Nyikom Kupa

Lehet hogy csak a tájékozatlanságom az oka, de számomra a Nyikom Kupa a semmiből került elő…Mindenféle kósza hírek érkeztek, hogy a hét folyamán Nyikomról meg az Egedről , ernyősök és sárkányosok mekkorákat repültek.

 


.Aztán a meteo péntekre hidegfrontot jósolt. De a front valahogy nem akart megérkezni. Péntek este hatkor még híre hamva se volt az északnyugati szélnek.. Viszont szombatra felhős időt, záporokat és erős Ény szelet igértek

Szombat reggel 7 kor kinéztem az ablakon és láttam, hogy hétágra süt a nap és fúj az Ény szél.. Azonnal telefon… és mentünk Nyikomra. Felmerült bennünk, hogy talán még túl erős a szél és nem fogunk tudni elstartolni. Mikor felértünk a starthelyre (útlevéllel a zsebben – már ahogy ez hidegfront után lenni szokott) eléggé fújt a szél. Aztán jöttek a még  erősebb befújások, szóval határeset volt. Kiírtuk Békéscsabát és Pepo elstartolt, majd én is, Peti is. A szél tényleg határeset volt, mert az ernyők alig ment előre, viszont szépen emelkedtek.. 5-6 perc alatt sikerült annyira eltávolodni a hegytől, hogy már bele mertünk fordulni az emelésekbe. Jöttek a buborékok de semmi komoly.. Aztán egyszer csak 4 m/s .. És elkezdtünk tekerni. Tudtuk, hogy aki kiesik az emelésből az biztos nem ér vissza a lejtőbe és a Mátrában fog leszállni.. Kitekertünk felhőalapig. Peti bement a felhőbe, egy kicsit én is, Pepo is. Tudtam hogy a többiek is a GPS-st nézik és biztosan nem fognak összevissza körözni, ezért nem féltem attól hogy összeütközünk. Elindultultunk Gyöngyös felé. A Mátra déli részén még egyszer kitekertünk kb 2000-re. Aztán elkezdünk siklani Gyöngyös felé.

Eléggé megmerültünk, és felmerült bennünk hogy esetleg le fogunk szállni valahol Gyöngyös körül. Akármilyen nehéz is volt, vissza kellett venni a arcomból és türelmesen tekerni a 0.8 – 1m/as lifteket, mert talajközelben voltunk. Egyszerűen alig akartam elhinni, hogy miután 3-4 m/s lifteket tekertünk a Mátra felett, most mégis itt kell kínlódni a 0.8-ban.. Éppen csak annyit tudtunk emelkedni, hogy Gyöngyös és Sárhegy között továbbsikolhassunk.

Persze hipp –hopp megint 400 méteren találtuk magunkat és újra 0.8 – 1 m/s buborékokkal szenvedtünk.  Szerencsére elég erős szél volt, ezért folyamatosan, tekerés közben is  haladtunk..  A nagy girhelés közben  eltávolodtunk és mikor végre jött egy 5 m/s lift már csak én és Pepo emelkedtünk benne.

Végre újra elértük a felhőalapot, innen már minden könnyen ment. A Tisza-tónál már nagyon látszott, hogy ahhoz hogy Békéscsabára repüljünk, eléggé rá kellett volna tartani. Ezért inkább hagytuk a célt és hátszélbe fordultunk, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy talán 200km-t repülünk.. ( “Pepo,  Békéscsaba arra van, a 200km meg arra.. Melyiket nyomjuk?  - A kétszázat!!!) Minden esélyünk megvolt rá, hiszen kb 3 órakor már 80 km volt mögöttünk. Akkor ez 7 ig még minimum 130- 150km) .

Az volt a furcsa, hogy a felhők alatt nem voltak igazán erős emelések. Mindenütt volt viszont egy 2 m/s amiket nem kellett tekerni, csak húzott fékkel átmenni rajta.. Elég gyorsan haladtunk…

Mikor 5 óra köröl a  román határhoz közeledtünk , elkezdtek szétesni a felhők. Volt némi Ac is.. Szóval nem nézett ki jól.  De azért biztos voltam benne, hogy talajról még jónéhányszor kietekerünk, és felhők nélkük este 6 –fél 7ig a levegőben maradunk. Ez pedig minimum 220 km-t jelent.

Összehajtottunk és 40 fős gyerekbanda kíséretében elindultunk a buszmegállóhoz.. Közben találkoztunk a határőrökkel, akiknek segítettünk megtalálni Peti, meg egy sárkányrepülőst aki szintén odaát szállt le. A teljes igazságot nem árulhattuk el a GPS-ről, navigációról , mert az ernyők repülési és manőverezési képességeiről. Produkáltunk valami homályos történetet felhőkről ,  viharos magassági szélről, meg arról, hogy ezek a repülőeszközök mennyire ki vannak szolgáltatva az időjárási körülményeknek. A határőrségen mindenki nagyon barátságos és segítőkész volt. Az ügyeletes tiszt még az uzsonnára hozott süteményéből is megkínált minket.

Petit este 8-kor adták át a magyar határőröknek.. Ekkor még nem mehettünk el. Rendeltünk egy pizzát és néztük a mecset. Vártuk hogy majd csak történik valami és elengednek.

Este 11kor megkerült a sárkányos is (Sándor Pisti) .  Felvették a jegyzőkönyvet, megírták a feljelentést és már mehettünk volna.  Viszont már se vonat se busz nem volt Biharkeresztesről. Lefeküdtünk a határőrségen és hajnal 3-kor autóval indultunk vissza Nyikomra..

Mikor odaértünk , láttuk, hogy még mindig Ény fúj, azaz még egy versenynap lesz. Bár elég fáradt voltam , mégis lelkesen mentem fel. Arra gondoltam, hogy bár nincs olyan erős szél, de egy  150km még benne lehet ebben e napban. A rendezőség egy Miskolc (80km) céltávot írt ki.

Elsőnek startoltam és 6 m/s emeléssel estem az égbe.  Mikor 2200 méteren voltam már nagyon fáztam és láttam hogy a felhőalapnak még a közelébe se vagyok..Elindultam a Mátra északi oldalán. Nagyon könnyű volt. Alig kellett tekerni, mindenütt 3 m/s liftek voltak.

Miután végigmentem  a Bükk déli oldala felett, eléggé megmerültem. Miskolc előtt már csak 500 –on voltam. Nem tudtam mit csináljak. Berepüljek a város fölé, és ha nincs emelés akkor valami nagyon húzós leszállást produkálok , vagy inkább szálljak le valahol a városon kívül.

Bíztam az időben és szépen nullázva elkezdtem besodródni Miskolc fölé. Az “emelést” elvesztettem , elkezdtem viszont 3-mal süllyedni.  A pályaudvar felett már csak 300 méteren voltam és láttam hogy nincs esélyem leszállni, mert mindenütt villanydrót meg házak.. A város túlsó vége még hátszélben is nagyon messze van..

Óriási szerencsém volt. Mert jött egy 2-es buborék  és emelkedtem vele kb 200 méter. Átsiklottam a városon, aztán tekertem még egy kicsit és leszálltam a reptéren.

Némi hercehurca után, kb este 10 re értem haza..

A versenyt Tasi Péter nyerte. Egy hét alatt 3 db 100km körüli távot repült. Azt hiszem kijelenthetem, hogy még soha nem volt olyan magyarországi verseny, ahol ennyi 100km feletti táv született volna. Végül is minimális pénzből, minimális rendezőgárdával,  ütős időjárással, egy nagyon jó verseny hozott össze Guriga…

 

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.