szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2003 Világbajnokság - Portugália


1999. óta a VB és EB versenyeket rendszeresen nagyon rossz időjárás kísérte. Eső elmosta a 1999. évi Vb-t , 2000. évi  Eb-t,  2002 Eb-t is. Abban bíztunk, hogy Portugáliában nem lehet rossz idő és végre egy jó világbajnokság lesz.

 


Úgy döntöttünk, hogy bevállaljuk a 6000km (oda – vissza) buszozást és kempingezni fogunk.Az odautat megállás nélkül lenyomtuk Pamplonáig. Itt is csak a reggel 8 órás bikafuttatásra álltunk meg.. (Erről az eseményről bővebben a 2001. Spanyol Open beszámolóban.) Az utazás apró szépséghibája az volt, hogy hajnal kettő fele kaptunk egy defektet, meg az autó a benzin mellett megevett még óránként egy liter vizet is. Valamint hogy a Peti mikrobuszába heten zsúfolódtunk össze ernyőkkel meg kempingcuccal.

Este értünk oda, és már másnap reggel mentünk felmentünk repülni.A hely eléggé barátságosnak tűnt. Lankás hegyoldalak , füvesített starthely, nagy leszállók.Tekerésztünk egy – két órát a környéken majd visszarepültünk e kempingbe.

A bikaviadalos, felvonulásos megnyitó ünnepség után bejött a rossz idő, és az első két napot lefújták.  Aztán eljött az első versenynap. Feladat egy 56 km  céltáv, 3 törésponttal. Kicsit szokatlan volt, hogy az air start nem úgy van meghatározva, hogy egy adott sugarú körből nem lehet kilépni, hanem úgy, hogy az első fordulópontot nem lehet megközelíteni jobban mint  8km. Elindult a mezőny, tekergettünk, vártuk az indulást. Aztán lerohadtunk, és vissza kellett menni a lejtőre.. Ebből az lett, hogy mire a startpylon nyílt még mindig nívóban lejtőztünk a starthely előtt. A mezőny kb 2 km-rel odébb várakozott felhőalapon.Elindultunk hátulról, és szép lassan jöttünk előre. Kissé oldalszeles volt az első szakasz, emiatt a kurzuson haladva gyorsan utolértük azokat a bolyokat, akik a kurzustól elsodródva kerestek termiket. Volt egy-két nagyon szerencsés lift, aminek köszönhetően a céltól 20km-re az élbolyban találtam magam. Az élboly kb. 60 főből állt. Innen már csak a 15km/h szembeszelet kellett leküzdeni. Mindeni nyomta a gyorsítót aminek következtében a Boomerangok, Avacs RS-ek, és UP Targák megindultak előre, a szériaernyők meg lefele…Végigevickéltem az oldal - szembeszeles szakasz és 46.ként beértem a célba. (kb 8 perccel lemaradva az első mögött ). A feladatot kb 80 pilóta teljesítette. Tasi Pepónak is nagyon kevés hiányzott. Egy fennsík szélén tekert egy termiket és közben a szél befújta a fennsík fölé, ahonnan már nem ért vissza, és a fennsíkon szállt le, 7 km-re a céltól. Peti és Miki leszálltak a feladat közben.Azért nem tudtam nem észrevenni, hogy hiába van a legnagyobb teljesítményű szériaernyőnk, nem vehetjük fel a versenyt a Boomerang III, Avacs RSE, UP Targákkal. Pontosabban , trimmen még csak-csak.. , de gyorsítóval semmiképp. Minden siklásból a boly alá értünk oda.

Kétségtelen az is, hogy turbulens körülmények között viszont mi mindig mertük nyomni a gyorsítót, a versenyernyők meg fékkel repültek . ( Persze csak az amatőrök, mert a 30 fős élboly akkor is parkettagázon közlekedett..)

A következő két napot megint törölték. Persze mindét nap felvittek és ott dideregtünk a starthelyen. Ugyanis meleg ruhát nem vittünk, mert minek kellene meleg ruha Portugáliába .. nyáron….  Ehhez képest hajnalban kb 10 fok volt és minden tiszta harmat.

A következő versenynap egy másik starthelyre mentünk . Elég kicsi volt, ez meghozta a káoszt a starthelyen. Gyakorlatilag mindenféle rendezés nélkül zajlottak a startok, egymás ernyőjén , zsinórjain keresztül ..Egy 42 km céltáv volt a feladat. Kb 120 pilóta ért be, azaz majdnem mindenki. Többen hőbörögtek , hogy miért kell ilyen rövid feladatot kiírni. Ennek meg is lett az eredménye, mert másnap már 100km volt a feladat. Az első fele szembeszélben. Én 2 óra repülés után 8.5 km-re jutottam. A mezőny 99 % leszállt 7- 15 km között. Ékes példája volt a rossz feladatkitűzésnek és egy jó nap elrontásának. Abban az időben hátszélben simán lehetett volna egy 100-ast repülni. Ehelyett több órán keresztül fűrészeltünk majd a végén mindenki azonos pontszámot kapott. (30-50 pont) A nap nyertese 70 km repülésért kapott 150 pontot.

A 4. nap meghozta a beégést a számomra. Eddig még az első 50 hely környékén voltam.  A feladat egy 63 km céltáv volt. Valószínűleg nem volt nagyon nehéz, mert megrepülték vagy 120-an. Nekem sajnos csak 20 km-ig adta. Ezzel le is estem a 100. hely környékére.

Az ötödik nap elég érdekes volt. Speedrunt írtak ki, azaz egyéni időmérést. Kitekertünk alapra és kb másfél órát várakoztunk a felhő alatt. A mezőny nagyrész már elindult, sőr be is ért. Mi meg csak vártuk, hogy a felhők rámásszanak a kurzusra és hátha erősödi a szél. Megérte várni, és 9szer újraindulni, mert a 43 km feladatot 48 perc alatt teljesítettük. A feladat közben kb 10 kört kellett csak csinálni… Ezzel az eredménnyel Peti 16. én 22.. lettem.  Semmit nem értünk el vele, mert a feladat rövidsége miatt nagyon kicsik voltak a pontkülönbségek. Megint szintem mindenki azonos pontot kapott.

Az utolsó nap egy kicsit megint el lett rontva a feladatkitűzéssel. Elég jó idő volt, szépen lehetett haladni. Egészen a 2. fordulópontig, ahol a mezőny 80% leszállt az erős szembeszélben. Szinte mindenki azonos pontot kapott.

Az utolsó két nap megint rossz idő lett. Így az eredmény nem változott.

Mi a 90-100 hely környékén végeztünk. Ami nem túl jó.. De ha figyelembe vesszük, hogy a VB bármelyik versenyzője évente  3-szor annyi versenyen veszt részt mi, és hogy versenyernyővel repül, akkor azért ez a 90. hely reálisnak mondható. Azt a tanulságot azért leszűrhettük, hogy Fai class 1 versenyen, ahol nincs külön szériaosztály, felesleges elindulni, ha nincs legalább olyan teljesítményű ernyőnk mint a mezőny többi pilótájának.

 

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.