szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2004 Pre PWC Sopot

Nyikolaj javaslatára jelültük ki a sopot-i versenyt rangsoroló versenynek. Az első napot le kellett fújni erős hátszél miatt, de a rendező megnyugtatott minket, hogy ne aggódjunk, végig jó idő lesz. Ezt szinte már el se akartam hinni, mert annyira megszoktam már versenyken zuhogó esőt.

 


Bulgária nagyon ordas hely. Minden nagyon olcsó. Szállás, kaja, benzin. stb. Az egy hét alatt a töredékét se költöttem annak a lóvénak, amit itthon elszórtam volna.

A terep egy jobbára füves- fás déli hegyoldal. Tart az egész. Ha lassan és magasan repülsz akkor egész nap a levegőben lehetsz. Persze a versenyre nem a magasan és lassan repülés taktika a jellemző. A terep nagyon meghatározza a feladatok jellegét. Oda - vissza a déli hegyoldalon, egy kisebb völgyek keresztezése, lefutó gerinceken bukdácsolás, kirepülni a sík fölé a fordulóponthoz... A sík terület csak nagyon jó időben tart igazán. A versenyen egy feladat volt a völgy fölött, le is rohadt mindenki.

Első nap nekivágtunk.. A repülést nem részletezem, normális volt,. Nem voltak 6os liftek, extrém turnulenciák. A hegy megbízhatóan tartott. Sajna túl gyorsan akartam repülni, és a hegy előtti fordulópont megcsinálása után a hegyre visszaérve nem tekertem ki, hanem elindultam fű alatt a cél felé . 12 km hiányzott. Szépen lerohadtam. A feladatot kétféle ember teljesítette, boldog és boldogtalan.

A visszaszállítás eléggé akadozott, kb két és fél órába telt mire visszaértem sopotba.

A második nap jól indult. A rendezők kissé optimistán a hegyi cikk -cakk után kivezényelték a mezőny a völgy fölé. Ebből az lett, hogy az élboly ,kb 20 ember, egységesen lerohadt. Ők átrepültek a völgy fölött és az északi domboldalakon keresgéltek. Szerencsére én nem voltam közöttük, mert az előző napi kudarc miatt igyekeztem biztonságosabban repülni. Az utolsó hegyi fordulópontnál az égbe tekertenm (2350m) majd a völgy fölött hosszában elindultam . (Flatland Flyers felkiáltással). Hátszélben néha 70-nel elsiklottam a következő fordulópontig, amit addig csak 1 pilóta Vérte Bali teljesített. .. Aztán egerésztem még 3 kilcsit és leszálltam. Elégedetten hajtogattam, mondván valahol az elejében végeztem. Ez addig tarott , amíg meg nem pillantottam a még nálam is lassabban repülő pilótákat mögöttem. Ők is megcsinálták a fordulópontot, majd ahol én lerohadtam , elkezdtek tekerni. Kitekertek és továbbsiklottak. Őket követve jött még vagy 30 ember. Aki ma lassan repült az szinte kivétel nélkül megelőzte az élbolyt..

A következő napot megint lefújták hátszél miatt.

Az 3. versenynap is jól indult. Losival és Vértessel az élbolyban toltuk, egészen addig, ahol a hegy ellaposodik és befúj a hátszél. Itt megint lerohadt úgy 60 pilóta. Akinak szerencséje volt az a fordulópont után kitekert és ment még 15 kilcsit vissza a cél felé. Megint levonhattuk a tanulságot, hogy ma sem volt 100% célszerű tolni az elején.

Az utolsó napra a rendezők már nem akartak túl hosszút kiírni. 60km céltáv, végig a déli oldalon. Tudtuk, hogy nagyon könnyű lesz . Az is volt, csak egy picit jobban kellett volna figyelni a végén. Mentünk mint az állatok, Vértes, Pepo, Losi , Én... meg még vagy 10 ember az élbolyban. Mikor 4kmre voltunk a céltól, akkor értek be az elsők. Úgy éreztem érdemes sietni, mert akár lehetes 3. vagy 4. is, de ha szarakodok, akkor 2 perccel később csak 15. Elindult az egész boly ki az utolsó fordulópont felé, alacsonyan. Ebből az lett, hogy lerohadtunk. Vértes a cél előtt 600-zal, én 450-nel, az olaszok 150-nel. Losi elkapott valami pici liftet és nagyon cinkesen , de beért. Pepónak is kiadta...Később aztán jött Rácz , a tesóm is és Szabó Józsi is.

Összegezve:

Sopot nagyon király hely. Jókat lehet repülni. Akkor jó az idő, ha gyenge északi szél van. Déli szélben bepunnyad.

 

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.