szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2004 XCeara

Pepóval ketten vágtunk neki az útnak. Komoly célokat tûztünk ki magunk elé. Némi pénzdíj behúzását, illetve egy 320 km céltáv világrekord megrepülését. Miután megérkeztem Fortalezába, Chico (rendezõ) márt várt a reptéren. Elvittek egy hotelbe, ahonnan elvileg másnap vittek volna busszal Quixadába. A busz reggel 9 helyett csak fél 12kor indult, és a 2 órás utat 5 óra alatt tette meg, mert mindig lerobbant, vagy a sofõr megéhezett.

 

Miután befizettük a nevezést közölték, hogy idén nincs pénzdíj.. Basszus ha ezt tudjuk akkor nem fizetünk egy kanyit se, mert ennyi lóvéból sokkal jobb visszaszállítást szerveztünk volna magunknak.       
Az elsõ nap egy 40 km céltáv feladat volt. Mondták, hog ez nem számít be a versenybe, inkább mindenki menjen lassan, csak érjen be, mert a célban lesz a megnyitó. Elrepültünk hát Quixeramobim-ba. Pepó leszállás után elkérte az egyik arra járótól a lovát és körbelovagolta a terepet. Ettünk ittunk, de fejben már a másnapra készültünk, mert hát mégse repülünk minden nap 300 km-t.    

A másnap aztán eljött. Hajnalban zuhogott az esõ, 9 kor még zárt felhõzet volt. Tudtuk, hogy ma már nem lesz 300km, de a 200-at még kiadhatja. Neki is indultunk. Lehet hogy csak az idõ szépíti meg az emlékeimet, de én sokkal ütõsebb idõkre emlékeztem 2001 és 2002-bõl.

 

A starthelyen alig volt szél, bármikor lehetett startolni. Oldalas is volt, ezért nem a klasszikus Quixad - Madalena -Monsineur Tabosa - Nova Russas - Poranga útvonal lett kitûzve, henm egy másik Quixeramobim illetve Mombaca felé. 2 lifteket tekergetve fél 4 fele szálltam le 85 km-nél. A mezõny többsége 70-100 km között repült. Biztos voltam benne, hogy ez a nap nem fog beszámítani a legjobb 3 napba.

A másnap aztán eljött. Hajnalban zuhogott az esõ, 9 kor még zárt felhõzet volt. Tudtuk, hogy ma már nem lesz 300km, de a 200-at még kiadhatja. Neki is indultunk. Lehet hogy csak az idõ szépíti meg az emlékeimet, de én sokkal ütõsebb idõkre emlékeztem 2001 és 2002-bõl.

A starthelyen alig volt szél, bármikor lehetett startolni. Oldalas is volt, ezért nem a klasszikus Quixad - Madalena -Monsineur Tabosa - Nova Russas - Poranga útvonal lett kitûzve, henm egy másik Quixeramobim illetve Mombaca felé. 2 lifteket tekergetve fél 4 fele szálltam le 85 km-nél. A mezõny többsége 70-100 km között repült. Biztos voltam benne, hogy ez a nap nem fog beszámítani a legjobb 3 napba.
     
Másnap reggel is zárt felhõzetre ébredtünk. 7 kor reggeli aztán irány a starthely, hátha el lehet 9 kor indulni... de nem lehetett. 11ig vártunk azatán hajrá. Szél alig volt, a liftek gyengék voltak. Nagyon lassan lehetett haladni. 11- fél ötig repültem, kb 185 km-t, azaz közvetlenül Nova Russas után szálltam le. Tudtam , hogy nem éri meg várni a visszaszállítást, ezért legalább Nova Russzasba visszamentem motorral. Itt gyülekeztek a 150 km felett repült pilóták.    
Pepo írt egy SMSt .. " 221 ", aznap megrepülte élete elsõ kétszázát. A busz persze defektet kapott és csak 11 kor indult vissza. Hajnali negyen 4 re értünk vissza , igyekeztünk gyorsan aludni, mert fél 7 kor már újra kelni kellett , reggeli aztán irány a starhely.

 

Az idõ most katasztrofális volt. 11 kor gyakorlatilag zárt felhõzetben startoltunk el (kb 12 en egyszerre) és bolyban indultunk Madalena felé, 0,5 - 1m/s liftekre vadászva. Az idõ ugrásszerûen megjavult, csak az a telibevert hátszél nem akart erõsödni. Pepóval a teljes távon együtt maradtunk sõt 120 km repülés után még egy olasz pilóta is csatlakozott hozzánk. Repültünk 180 km-t, amikor hirtelen lent találtuk magunkat 200 méteren. Szétszóródtunk, és mindenki talált egy 0,3-at, amivel elkezdtünk sodródni. Szerencsénk volt mert a lift beerõsödött és 2000re is fel tudtunk tekerni. Pontosabban 2000 köré, mert azért lett párszáz méter különbség közöttünk. Siklottunk még egyet, így 215 km környékén szálltunk le. Én beszálltam valami házak közé, de már szinte sötétedett. Gyalogoltam, mert nem találtam senkit aki mottorral bevitt volna Porangába. Aztán szerencsére jött egy kocsi, és a sofõr mondta, hogy õ sem visz el, de nála aludhatok a házában. De én másnap 300km-et akartam repülni , így aztán hossza alkudozás után 20 reálért (1500 Ft) mégiscsak elvitt porangába. Aztán onnan indultunk Nova Russasba. Fél kettõre értünk Quixadába.

Volt még egy jó nap, ezt most nem részletezem. Pepóval együtt repülve 199 km-t toltunk. Rájöttem viszont valamire.. Sokszor elõforult, hogy beletekertünk a felhõbe gondolván, hogy ezzel majd magasabbról indulhatunk és gyorsabban haladunk. Ennek az lett a vége, hogy a következõ felhõ alatt 1-2 percet kellett várnunk egymásra, mert a felhõ különbözõ pontjairól kezdtük a siklást. Sõt azt is megfigyeltem, hogy hiába indult Pepo a felhõbõl (én meg felhõalapról ), mégis mindig én vártam rá, hiszen a két felhõ között , a felhõalap felett mindig gyorsan süllyedt, engem meg azért csak megemelt egy-két buborék a siklás közben is.Visszaértünk 1re Quixadába.

Az utolsó nap végre reggel napsütésre ébredtünk. Többen kiírták a 320 km céltávot, annyira jól nézett ki. Aztán bezárt a felhõzet és nagyon gyengék lettek a liftek. Én le is rohadtam kb 20 km után. Pepó 80-at tolt..

Mivel az utolsó nap már megint céltáv volt én haza is jöttem. Pepónak még ellopták párszáz dollárját a szállásról. A verseny rendezõje nem sokat törõdött az incidenssel. Még azt se kérdezte meg, hogy maradt e annyi pénz hogy haza tudjon jönni. Pepo reggel vette észre, hogy csak 200 dollárja van (két naja még 500 volt). Mivel azonban már indult a felszállítás ezért visszatette a pénztárcát a táskába és elmet repülni. Este a szálásra érve látta, hogy már csak 100 dollárja maradt. hmm talán takarító volt.. no comment..

 

 

Eredményfoszlányok.. (rendes eredmény nincs, a verseny honlapja se mûködött ) sittes volt az egész.Open Class 1.....2.....3. Tasi Péter

 


Serial Class: 1 Tasi Péter.... 2 Forgó Szilárd .... 3 ,........

összességiben nem volt rossz. 4 nap alatt csaknem 700kmet repültem , benne egy 215km, Pepó megrepülte az elsõ 200-at.. a 320km céltávot pedig meghagytuk jövõre....

 

Hozzászólások  

 
#21 uwuquxu 2018-09-16 18:15
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytote c.site.ankor
Idézet
 
 
#20 ivosipuhr 2018-09-16 18:07
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytote c.site.ankor
Idézet
 
 
#19 opafuiz 2018-09-16 18:02
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytote c.site.ankor
Idézet
 
 
#18 aaotamlaq 2018-09-16 17:58
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytote c.site.ankor
Idézet
 
 
#17 kuoxolapa 2018-09-16 17:45
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytote c.site.ankor
Idézet
 
 
#16 ojnekot 2018-09-16 17:44
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytote c.site.ankor
Idézet
 
 
#15 uhijesukjihci 2018-09-16 17:43
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytote c.site.ankor
Idézet
 
 
#14 owoavewata 2018-09-16 17:34
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytote c.site.ankor
Idézet
 
 
#13 ohafatbem 2018-09-16 17:20
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytote c.site.ankor
Idézet
 
 
#12 idibaro 2018-09-16 17:17
http://doxycycline-cheapbuy.site/ - doxycycline-cheapbuy.site.ankor onlinebuycytote c.site.ankor
Idézet
 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.