szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2005 Monarca Open

5 év után mentem újra Mexikóba. Ez az idõ pont arra volt elég, hogy teljesen elfelejtsem a terepet, és abszolút új legyen minden. Mivel az ernyõmet eladtam, ezért kölcsön kellett kérnem egy másikat. Kozák Peti volt olyan rendes, hogy kölcsönadta a 28-as Gradient Aspenjét.

 

A verseny elõtt vettem egy Brauniger Competinot (kütyü, direkt a versenyzéshez..). Ez is teljesen új volt , a ott tanultam meg használni. Ez a cucc mindent megcsinál a levegõben, csak a fékeket nem kezeli..

A verseny nem indult túl jól . Az elsõ nap esett az esõ, ezért lefújták. Ez teljesen extrém ezen a vidéken. Általában elmondható, hogy a december - február idõszakban minden nap lehet távokat repülni. A felhõalap 2500- 4200 méterig változik. A starthely 2000, a terep is általában 1800-2500 magasan van.

 

Az elsõ nap tök jó idõ idõ nézett ki. Mivel 95 pilóta volt, ezért az elsõk között startoltunk, mert semmiképpen nem akartuk lekésni a startpylont. Ez teljesen felesleges volt, de legalább repültünk 1-2 órát a feladat elõtt. Elindult a mezõny, Pepó, Képespeti, én mindhárman az élbolyban toltuk. Elsõk között csináltuk meg az elsõ fordulópontot majd elindultunk vissza a gerincen, alacsonyan de gyorsan. Képespeti teljesen más fele vette az irány , õ úgy döntött, hogy nem jön vissza a déli a lejtõben oldalon, hanem inkább az Északi oldalon egerészik a következõ pont felé. Toltuk, toltuk, azát itt ott lerohadtunk

 

 

 

Visszastoppoltam a célba, ott tudtam meg, hogy a napot törölték. Ezen többen felháborodtunk, mivel megtudtuk, hogy azért törölték a napot, mert a rádióba egy páran sírni kezdtek, hogy alacsony az alap, és nem tudják megcsinálni a fordulópontot, mert az majdnem felhõben van... Ezt a napot amúgy Képespeti nyerte kb 5 km-t vert rá a másodikra.

A képen Szegedi Miki, Fördös Zoli és én vagyok.

Ezután már minden nap érvényes volt. Elég hasonló feladatok voltak. Volt olyan nap hogy a startpylon és a cél között csak 3 ember szállt le. (4100 méteres felhõalap volt). A repüléseket nem részletezem, de azt a következtetést levontam, hogy sokkal jobban kell a feladatra és a repülésre koncentrálni, mint ahogy azt én csináltam.

 

A verseny végül is jól végzõdött . Az utolsó elõtti nap 4.lettem , az utolsó nap 8. A végsiklás nagyon emlékezetes volt. A céltól kb 7 km-re a competino jelezte, hogy ha innen elindulok akkor kb 50 méteren beérek. Én még rá akartam tekerni egy százast, de vége lett a termiknek. Bûvöltem a képernyõt és mentem az utolsó fordulópont felé. Addig szembeszél onnan hátszél volt. A cél még 3 km-re volt a fordulóponttól . Semmi váratlan nem történt így aztán átrepültem a célt, a többiek ordas üdvrivalgása közepette, tettem egy kört és leszálltam.

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.