szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2007 Monarca Open - Mexiko - Valle

Mivel lemaradtam a VB-ről valahova menni kellett. Ez a verseny volt az első a FAI calendarban. Többé kevésbé ismertem a pályát hiszen már voltam itt 2000-ben meg 2005-ben is egy-egy hétig.

 

Az első sokk akkor ért, amikor a hivatalosnak tűnő fuvar 200 dollárért akart elvinni 150 km-re. Inkább Mexico Cityben aludtam, (lehúztak) és másnap busszal mentem Valléba. Mikor a buszon ültem, mintha valami fehérlett volna a fenyves csúcsokon, de nem akartam nagyon hülyének kinézni hogy megkérdezzem. Inkább reménykedtem hogy az valami vulkáni hamu esetleg fénytörés. Mikor közelebb értünk, már nem volt kétséges hogy az bizony hó. Felrémlett bennem, hogy néphit szerint siklóernyős verseny előtt esett friss hó nem jót jelez.

Mikor odaéertem, a városban zárt felhőzet fogadott, meg a múltkori szállás tulaja is felemelte az árait a háromszorosára. Úgy gondoltam hogy 12 rugó kicsit sok lenne naponta szállásra, és inkább kerestem egy másikat. Ez is közel volt a főtérhez, de feljebb. Innen kb 20 perc a verseny rendezőség. Csak az a baj hogy kb 100 m szint , amit egy hoszabb nap után rosszul esik majd ernyővel megmászni. Lementem regisztrálni, és rádöbziztem, hogy a verseny csak két nap múlva kezdődik. A szoba kb 12 nm alapterületű, 1 ágy van benne lópokróccal meg egy lepedő. Volt még egy TV is, 50 csatornával, amiből 8 volt olyan hogy fel lehetett ismerni a képet a sok zavar alatt. Mexico nem a bizalomra épül. A szállás árát mindig előre elékérte a tulaj. Cserében legalább mindig ott ült és őrizte a házat. Azért mindenesetre mielőtt kimentem a szobából pontosan megjegyeztem, hogy hogy raktam le a táskám, hogy áll a zipzár, de látszólag sose piszkálták a cuccomat. Azért voltam ilyen elővigyázatos, mert voltunk már úgy versenyen, ahol a takarító napi 100 dolláral egészítette ki a fizetését Pepó pénztárcájából.

A képen a főter látható. A városka autói szerintem még soha nem kapcsoltak 2-esnél feljebb, mert csak lépésben közlekedtek. Folyamatos volt a lépésben közlekedő  kocsisor.

 

Másnap már reggel 4 kor felkeltem és megnéztem az Airplane 1 - 2 mire felkelt a nap. A 7 óra időeltolódás csak ennyiben volt kellemetlen. Regisztráció után felvittek a starthelyre és lehetett tekerészni két órát. Ahogy az emberek cuccacait láttam gondolatban lejjebb helyeztem magam 5-6 helyezéssel. Én arra számítottam, hogy egy alapvetően hobbistákból álló mezőnyben az 5-10 fős élbollyal minden nap lenyomjuk a többieket, és majd valahogy osztozunk az első 10 helyen. Valószínűleg Steve Cox. Josh Cohn, Peter Brinkeby , Eric Reed, vagy korábban itt már versenyt nyerő finn pilóta lesz az első. Most viszont szembesültem vele, hogy sokan vannak akik elég komolyan tolják és még a 20-ba kerülni se lesz egyszerű.

Eleve mindenki repült már itt minimum 3-4 hetet. A csomó versenyernyő, fekvőbeülő mutatta, hogy nem friss tanfolyamosok alkotját a mezőny nagyrészét.

 

 

A brifingen előkerült a startsorrend kérdése, mert tavaly abból volt a gond, hogy ahhoz hogy értelmes helyen el tudj startolni az kell, hogy az első busszal menj fel és utána 2-3 órát állj a helyeden, foglalva a helyet a sorba. Én ezt se bántam volna, mert tudtam hogy a korai kelés nekem nem jelent gondot. A megoldás az lett, hogy az ablaknyitás utáni első fél órában bárki mehet, érkezési sorrendben, utána pedig az aktuális helyezés alapján., de nem kötelező jelleggel. Tehát pl a versenyben vezető pilóta bármikor startolhat. Ez egy elég humánus megoldás volt, főleg hogy bőven hagytak időt a startpylonig. A starthelyen a kikaserolt Red Bullos Hummer szolgáltatta a zenét és a brutalitást. A pylonnál mindig biztosra mentem, így mindig kellett fél- egy órát várakozni mire nyitották. Szerencsére eléggé emelet minden, így nem volt gond a 120 fős akvárium.

 

 

Az első nap (eredmény) reggel még esett az eső. Aztán 7 körül elállt és itt itt kisütött a nap. Kiírtak egy feladatot, a pylon a starthely előtt. Ez minden nap így volt. A repült idő jelentős részét töltöttük a Starhely - El Penon - Cerpel - Espina területen. Ez egy elég jó repülő hely, de mivel folyamatosan fúj a szél, itt ott turbulens, viszon van egy pár hely ahol állandóan emel. Némi gyakorlattal azért elég megbízhatóan lehet benne ide oda menni. Mivel alacsony volt az alap, ezért pylon után elküldtek minket a gerincen 14km-t (Divisa) majd vissza. A gerincen történa haladás se túl trükkös, végig oldal-szembeszél van , a lefutó gerincek mögött turbulens, de a gerinc maga is elég tagolt, és nagyon sok helyen szakadnak el termikek. Aki teker lemarad, de a végén mégscsak magasan kell lenni, mert különben nem lehet megcsinálni a fordulópontot.

 

 

 

Fordulás után irány vissza, és valahol át kell ütni a Mesát. (ez itt a fennsík, ami teljesen para, mert magasan van, könnyen leér a láb, ha meg sikerül átsiklani, akkor pont beleér az ember a rotorba). Én visszaevickéletem a starthely elé és onnan próbálkoztam. Sajna nem tudtam elég magasra tekerni, így aztán leszálltam a fennsíkon. Kb 15en értek célba.

A második nap is teljesen hasonló volt, csak itt ki kellet repüni a gerinc elé 7 km-t , majd alacsonyan visszaérni és utána feltekerni és utána kellett volna átrepülni a fennsíkot. Nekem megint nem sikerül, így nem értem célba. Az volt a fura, hogy bár mindkét nap voltak célbaérők mégse volt senki aki mindkétszer beért volna. (eredmény). Ha esetleg valaki mindkétszer beért volna, bebiztosíthatta volna a tuti jó helyezést. Ez is azt bizonyítja, hogy nem egy szűk csoport az esélyes az első helyekre, hiszen az első 15 hipp hopp lecserélődött.

Gyaloglás közben megtámadott egy elég vad kutya minket, de ez inkabb csak csaholt. Sokkal keményebb volt az, amikor a városban talált meg 3 kóbokutya reggel, az egyik azzal kezdte hogy harapott, de miután támadásba lendültem visszavettek, és csak 2 méterről acsarkodtak.

 

 

A negyedik nap full zárt felhőzet volt, és le is rohadt szinte mindenki. Én 30. lettem. Ez a nap mégis hozott némi fordulatot, mert az eddig elég jól álló brazil pilóta (Rafael - ő nyerete a X cearát 2006-ban) eltolta a startpylont és 0-t kapott. Elmondása szerint látta, hogy túl korán ment be, de később úgy érzete hogy valószínűleg kisiklott. Mindenesetre jó nagy hülyeség volt nem kimenni a pylonból, ha egyszer zárt felhőzet volt és lehetett látni hogy nem az az egy perc fog ide vagy oda dönteni. Lerohadtak még sokan mások is, így még előrébb kerültem , már 6. voltam.

Az ernyővel teljesen összebarátkoztam (Gradient RSF - 29) , megy mint az állat, alig süllyed, ha kinyomom a gázt ,előre indul, nem lefelé. Csukás még nem volt , pedig átlag vol napi 2-3 mentőernyő. Különös élvezet volt a néhány DHV-s ernyő mellett félgázzal elröppenni.

Az 5. napon dőlt el szinte minden. Jó idő volt, és azt szerették volna, ha sokan vannak célban. Némi cikk-cakk után már csak hátszélben át kellett tolni a fennsíkot és felfele repülni 20 km-t Tuluca fele. A fennsík után az élboly kb.10 pilóta úgy 2 perccel lehett előttem, nemigen adta nekik, de mi is csak keresgéltünk valami igazi emelést. Az eleje elindult és villámgyorsan lent találta magát a dombokon. Ezt látván a második boly óvatos lett, csak sodortattuk magunkat és mikor már nem emelt akkor kezdtünk siklani, nyilvánvaló volt, hogy valószínűleg leszállunk, mert a talaj nagyon emelkedett. Szerencsére oldalt a finn gyerek (Jouni..- ő nyert 2005 ben) elkezdett tekerni, rárepültünk, feltekertünk és betoltuk a célba. A végsiklást is inkább biztonságosra vettem, mert tudtam hogy a vége rotor, és egyszer már betanyáztam itt a cél előtt 50 méterrel, mert elcsukott és befűződött (2000 -ben). Wojtek a lengyel pilóta alacsonyról bevállalta, bejött neki, bár eléggé gépészkedni kellett hogy nyitva tartsa az ernyőt.

Így is negyedik lettem, de a legjobban annak örültem, hogy a nagy nevek becurrantak a cél előtt 5km -vel. Várhatóan se Josh Cohn, se Steve Cox nem fog már idén itt nyerni. Előrejöttem a 3. helyre. (eredmény)

Az utolsó napra felhős időt jósoltak. Reméltem hogy esni fog és lefújják. De hiába volt felhős mégiscsak kiderült és lett nap. Tudtam hogy én itt csak veszíteni tudok. Megnéztem hát, hogy ki az a 3 pilóta aki mögöttem van, megjegyeztem az ernyőket nehogy ne tudjam őket figyelni, hogy ki merre jár. Miután a fennsíkot áttoltuk nyilvánvaló volt, hogy elég nehéz lesz, mert sehol se sütött a nap. Óriási mákom volt, mert mindenki egy bolyban volt. Ez a legjobb amit lehetett, úgy gondoltam, hogy ha a boly együtt marad akkor biztosan megőrzöm a harmadik helyemet, mert a végsikláson képtelenség hogy annyit rémverjenek, mégha bamba vagyok is. A zárt felhőzet miatt senki nem próbált meglépni, és otthagyni a gyenge lifteket. Megcsináltuk a fordulópontot, már csak a fennsík széléig kellett visszajönni aztán betolni a célba.


 

Az utolsó fp előtt 2 km-rel aztán elfogyott minden. Megcsináltuk a utolsó fp-t (la Casa) és elindultunk a cél fele. Ez innen még 8 km volt. A Gps kiírta hogy beérek 200 méteren. Siklottam, mert ha minusz 200-at írt volna akkor se tudtam volna mit csinálni. Szépen haladtunk, szembeszél lett lejjebb, és a +200 m szépen elkezdett lefelé számolni. Mikor már csak 30 métert jósolt akkor már lehetett tudni hogy gáz lesz, mert a cél a tóparton van, de előtte még át kell repülni egy dombot + fasort. Akik alacsonyabban voltak kifordultak, és letették a golfpályára. Van aki oldalra próbált csúszni, hogy a dombon hátha megemeli valami, és meglesz az a plussz 10 méter ami hiányzik. Én mozdulni se mertem, csak toltam a félgázt, meg néztem a 4. 5. helyezetett, hogy ő is ezt teszi. Úgy gondoltam, hogy ha fára szállunk, akkor ugyanazt a fát én is csak elérem és nem előznek meg, vagy ha a tavat elérem akkor a partra valahova leteszem, csak a 400 m legyen meg a céltól. Ha vízbeszállás jön és már megvan a 400-as cilinder, akkor meg kikapcsolom a gpst, es a vegen kiugrok a beülőből. Szerencsére miután a púpon átértünk, a szembeszél megemelt így a cél már sima ügy volt. Az egyetlen gond az volt hogy 20 ernyő akart egyszerre leszallni a vízparti miniatűr leszállóba, ez is megoldódott. eredmény

 

Gyorsan letöltötték a gps-ket, lehetett tudni, hogy hogy nagy csoda nem lesz, mert szinte minden érintett egyszerre jött be. Nem is változott semmi, maradtam a 3. helyen. VEGEREDMÉNY. Az mondjuk fura volt, hogy a napi eredményket nem teték ki, tehát ha bármi para van, már át lesznek adva a díjak mire bármi kiderül.

SMS-ek.

Mit Ad Bravo ? Csak holnap kezdődik. -Hallod, ha unatkozol, van egy régi spanom a piacon, főtt birkafejet árul, üdvözöld. - Már meglátogattam, birkafejet nem ettem, de már barátkozom a gondolattal.

Na mivan mivan hogy adja? - Ma harmadik lettem, de 20 perce nem jön senki, de a java meg hátravan- Hallod, basszál oda ezeknek a koszos malacoknak, hogy a rosseb a pofájukba... Csak el kéne táncolni valamit a végén, ha csárdást nem is , legalább egy mezítlábas kutyásdit..

Cső, mi helyzet ? Mit ad? - Beértem a célba , a többiek most jönnek parkettagázon , de baszhatják, mert kaptak fél órát, Steve Cox., Josh Kohn eltehet egy-egy tanítót. - Mindig is mondtam, hogy így kell ezt tolni,. Csak így tovább ! Mutasd meg nekik, hogy hogy tolják az alföldi betyárok !

- Bika vagy , kűdd meg őket mint Bözsi néném a kóstoltót, hogy a rosseb szántson velük egyesben.

Mi volt, hogy volt ? - Béertem 4. helyen, a nagykártyák becurrantak, fülemben Kartel, csárdást járok a célban. Bazzeg, nagyon bikán tolod, a táncot kérjük majd videón. Besokalltam, megyek az ernyőmért aztán berepülöm ausztriában.

Mit ad - Tegnap 4. lettem, öszesítettben a 3. helyen vagyok . -Kafesz vagy , Zsé ? - Zsé nincs, de remélem egy kutyásdit eltáncolhatok a végén - Akkor ne fukarkodj a gyár termékeivel, főleg a legújabbat kínálgasd, a kizárólag természetes alapanyagokból készült TMKFC-t. Mi az a TMFKC ? Természetesen Ma is Kaptok Fél órát a Célban

Na jól van fiam , oszd be nekik, hogy a rák egye meg a paraszt csöcsüket..


AMIKOR IGAZÁN JÓL ADJA...

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.