szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2008 Monarca Open

Mivel a verseny alatt nemigen írtam folyamatosan semmi beszámolót, ezért most meg se próbálom felidézni a két hetes folyamatos verseny (na jó.. volt két nap szünet ) konkrét mozzanatait.

 

Valléról már korábban írtam (már háromszor voltam itt versenyen) . Annyit érdemes tudni, hogy Novembertõl márciusig , a napok 99% a repülhetõ, . de a maradék 1% ban is lehet tolni egy ötvenest. Az idõjárás nagyon kiszámítható, süt a nap, aztán a nap folyamán szép lassan bebikkan a délies szél a tenger felõl, amire még rátesz egy lapáttal a rendszeresen kialakuló konvergencia, így aztán a nap vége felé, fõleg északabbra, már elég bika szél fúj leszálláskor. A hely elképesztõen termikes, szinte bárhol lehet találni valamit, azaz szép lassan repülve szinte mindenhova oda lehet menni. Vannak persze olyan helyek, ahol rendszeresen erõsek a liftek, versenyen fõleg itt érdemes tekerni.

 

 

Mindkét versenyen erõs mezõny gyûlt össze. A Monarca Openen 25-en , a Pre Wordon 35-en voltak job WPRS pozicióval mint én. Ez ugyan nem kõbe vésett dolog, elvégre tavaly is 25 ember volt nálam elõkelõbb helyen, némi szerencsével mégis oda tudtam érni a dobogóra. Azért az mondjuk várható volt, hogy ez most nemigen lesz hasonló képpen, mert az elsõ 20-ból hatan voltak ott. Az elsõ versenyen elég bemelegítõsen sikerült repülni. Inkabb mindenre rátekertem még egy picit, igyekeztem nem lerohadni. Ez a napi 50-60 helyekhez volt elég, ha meg éppen jobban jött ki a lépés akkor 20-30 helyen értem be. A pre-Wordon már egyre jobban belejöttem, a végén a 35. helyhez volt elég. Úgy érzem, hogy lehetett volna gyorsabban menni, picit többet bevállalni, végsiklásoknál nem 500 méteren beérni, meg egyáltalán kicsit konpetitivebben állni hozzá. De ezt majd jövõre - ha indulni tudok a VB-n.

Eleinte azért toltam óvatosan, mert úgy számítottam, hogy az ernyõ (Avax XC2), feltehetõleg sokkal roszabbul megy mint a többiek cucca. Itt egy - két Omega 7-est leszámítva, szinte mindenki versenycuccal tolta. Miután túltettük magunkat egy - két szembeszeles 20 km szakaszon, már simán láttam, hogy nem az ernyõn fog múlni a dolog, mert a legordasabb halálosztó protókat leszámítva, ugyancsak sikerül együtt menni a néppel. A nagy gyorsítózás a versenycuccokon meg is hozta az eredményt, mert mindennap láttunk valakit fent, aztán meg 200-300 méterrel lejeebb hirtelen... Ha sikerült jól tolni, akkor a Valicéktól kaptam 5-10 percet. Ennyiben a VB-n látatlanba is kiegyeznék.

A feladatok kifejezetten nehezek voltak. Fõleg az elõvb-n. Mindig volt egy - két szembeszeles a gerincen, meg szembeszeles a síkságon. De végül is mind teljesíthetõ volt. Legalább 20-an, de általában inkább 60-nál is többen voltak a célban. Annak ellenére hogy nagyon termikes a hely mégis le lehetett rohadni, mert igen nagyok a szintkülönbségek. Kitekersz itt-ott, de ez nem elég ahhoz hogy a következõ tuti hely fölé tudj siklani, mert az is magasan van. Megindul az ember , aztán vagy odaér talaj + 150 méteren (miközben 2900 -at mutat a vario), vagy nem ér oda, csak be a rotorba , ott meg kinlódhat ott a szakadozott 1-2 m/s liftekben.

Valle nem kifejezetten a burjánzó éjszakai életérõl híres. Sõt mondhatni alig van valami. Egy két lehúzó étterem, meg egy csomó utcai kajálda. Csípõsebbnél csípõsebb Tacókkal. A legbrutálabb kaja a Torta Cubana volt lent a tóparton. Ez tulajdonképpen egy tápos szendvics. Az a különlegessége, hogy benne van valami brutál hús, pár szelet sonka, sajt, avocado, egy pár virsli , paprika, és az egész töltelék meg hús minimum 3 cm magas. Elég nehezen téveszthetõ össze az itthoni, kiflibe rakott 0,1 mm vastag szalámis szenyókkal, amiben csak a szélén van szalámi, de úgy néz ki, mintha annyi lenne benne, hogy bele se fér a közepébe rendesen..

Nagyon tetszett a versenyben, hogy a rendezés és az idõjárás is teljesen hibátlan volt. Nincs dögmeleg, (max 25 C fok) , nem folyik rólad a víz. Igaz reggel csak kb 8 fok van, de gyorsan felmelegszik kb 20 C fokra.--Mikor reggelente felmentünk, fel se merült hogy esetleg nem lesz versenynap. Fent se húzták az idõt. Negyed 11 kor Briefing, 11:10 kor ablaknyitás. Nem kellett órákat a starthelyen várni.. A pylonra azért volt hogy 40-50 percet vártunk, de ezt a békát még le lehetett nyelni. Felhõalapon bóklásztunk, tekerésztünk, és néztük, hogy milyen szépen tükrözõdik a tóban a város, meg a hegyek. A task comitee eléggé a helyzet magaslatán volt (Ronny, Josh Cohn, Andreas Malecki)

A rendezõk nagyon barátságosak voltak. Engem ugyan már régrõl (fõleg tavalyról) ismertek. Azt nem tudom miért , de különösképpen kedveltek. Fõleg a verseny egyik fõ rendezõje Alfredo (õ õrizte meg a tavalyi díjamat mostanáig, mert akkor ottmaradt, ), meg a Take off Marshall Pancho. Ez a Pancho egy nagyon érdekes figura. Az egy dolog, hogy minden nap csak nála lehetett és csak személyesen lejelentkezni, hogy megvagyok, nincs bajom, de starthelyen is személy szerint mindenkihez odament , köszönt , kezet fogott, minden nap. Mindenkihez volt pár bátorító szava. A startkapun is csak rajta keresztül lehettt bejutni, ilyenkor is osztotta a biztatást meg a vállveregetést.. ( "You will fly like an eagle, Forgo, see you in goal buddy.. etc..). És persze a célban is mindenkihez személyesen, elsõként ment oda gratulálni..

A fordulópontokat nem számok alapján, hanem valódo földrajzi neveik alapján nevezték el. A feladat tehát nem TP 11 , TP 20 , TP 56, TP 08 , Hanem DESPEGUE, CERPEL , DIVISA, SAUCOS, STB. Így aztán pár nap után mndenki vágta a környék falvait és hegyeit.

Ami baleset történt (kb 5-6 sérülés) az mind a hivatalos célben leszálláskor történt. Ez azért nem semmi. Volt, hogy erõs volt a szél, meg eléggé szakadoznak el a termikek, ezért talajközelben nagyon oda kell figyelni. Fõleg a tóparti leszállóban, ahová szélcsendban elég nehéz betalálni, fõleg ha egyszerre 20 pilóta ér oda. Egyszer a Mesa szélén  befigyelt egy 9,9 m/s , mindez kb 30 méter magasan.

A visszaszállítás is jól mûködött. De ha valaki nem akart még egy picit se várni, akkor taxival bárhonnan vissza tudott jönni 30-40 pesóból. (600-700 Ft)

Egyéb dolgok Valléról, meg az itteni versenyzésról, meg azt hogy hogyan kellett volna tolni, 2007 Monarca Open - Mexiko - Valle. (Meg egy ennél sokkal jobb beszámoló)

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.