szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2009 Monarca Open

Elvileg úgy indult a dolog, hogy kimegyek a Monarcára, ami egy jó bemelegítés lesz a VB-re. Csakhogy a MRSZ , vagy a szakbizottság, vagy nem tudom én kicsoda , (lehet hogy nekem kellett volan magamat nevezni?) , elfelejtette benevezni a válogatottat a világbajnokságra. A félrevezetõ az volt, hogy a határidõ lejárta elõtt 2-3 héttel elkérték az adataimat, meg az ernyõ adatait. Emiatt én azt gondoltam, hogy a nevezés sínen van. A legviccesebb az egészben, hogy még most sem lehet tudni, hogy tulajdonképpen kinek kelett volna a nevezést befizetni. Most egy darabig úgyse lesz FAi I -es verseny, 2010 ben pedig kezdődik elölről.

 

Az egész utazás hangulatát eléggé befolyásolta, hogy ez verseny csak bemelegítés lett volna a VB-re, aztán meg ez lett a fõ esemény. Most hogy a ezt írom, elgondolgoztam, hogy lehet hogy be kellene perelni a szövetséget.

Az úttól meg a versenyrõl sok újdonságot nem vártunk, mert már voltunk itt párszor. Tudtuk hogy nagyon jó a terep és nem szoktal lefújt nepok lenni. Most sem lettek. Hat napból hat érvényes versenynap . Többé kevésbé sikerült jól nyomni. (pedig abban is reménykedtem, hogy ha béna leszek, akkor majd a végén mondhatom, hogy nem is baj hogy nem jövök a VB-re leégni.).

Az elsõ nap néztem kissé el a dolgokat, mert 2 boly várakozott a Pylonra és ahelyett hogy végiggondoltam volna a helyzetet, rutinból menetem a a Crazy Thermal fölé, mivel szinte mindig ott vártunk korábban. Így aztán a startpylon megcsinálása után 200 méterrel voltunk azok alatt , akik a Penon fölül indultak. 26 . lettem ezen a napon... A többi nap már jobban adta, 15,10, 12,13,21 napi helyezésekkel a végén 8. lettem. A verseny alatt kétszer volt szükség brutál szerencsére. Egyszer, mikor a Llano felõl jöttönk vissza és bejött egy cirrus. Miután 20 percig - vagy sokkal tovább- tekertük 0,8-at 100-200 méteren, végül sikerült kiemelkedni. Utána megindultam vissza a starthely fele és eléggé megsüllyedtem. Egy nagyon enyhe domboldalra értem (kb min a Vöröskõ), amin volt egy villanyvezeték amit nem mertem átrepülni mert úgy nézett ki, hogy 1-2 méterrel lehetek felette. Lefele siklottam a domboldaon és sikerül átmenni a vezeték túloldalára. Igazából csak azért erõltettem, mert aabban bíztam, hogy majd még egy picit tart és mehetek még talán egy 200-métert a jó irányba. Aztán egyszer csak elpattan valami, 2 m/s fél körön, aztán meg szép lassan egyre több , egyre magasabban. Még kb 10 kilcsit tudtam menni , a céltól 12-re szálltam le. Késõbb derült ki, hogy senki nem ért be.

A másik meg a La Pila nevû fordulópontnál volt. Ez kint van a síkságon és szembeszélben mentünk rá. Van elõtte egy pici gerinc.. Nekem erre sikerült rásiklani úgy hogy a teteje felett voltam kb 50 méterrel (az egész lehet kb 70 méter magas). Miközben a gerinccel párhuzamosan mentem azon töprengtem, hogy most mi legyen. Menjek a lejtõbe hátha tart és majd esetleg kivárom amíg jön valami, vagy menjen inkább a rotoros oldalra, mert azt süti a nap és korábban láttam ernyõket a fölött tekrni, igaz sokkal magasabban. Ordas szerencse volt, hogy megláttam pár madarat a napos részen tekerni. Innem már elég problémamentes volt, sõt úgy beerõsödött, hogy az elboly környékén találtam magam.

Pepó és Tóni is bekapott egy - egy brutál behányást. Pepó olyat, hogy még másnap se tudott elstartolni. Tóninak jobban jott ki a lépés , mert õ este hányt és másnapra már határeset volt, de legalább el tudott startolni.

Mindent (meg az elõzõ 5 itteni versenyt is ) összevetve, Valle az általam ismert legbikább hely , legalábbis dec-feb idõszak alatt. Remélem 2010 -ben is kiadja..

Mexiko - Valle de Bravo

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.