szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2009 Elő Eb - Abtenau

Elsõsorban azért mentünk ki az elõEB-re, mert ha itt lesz jövõre az EB, akkor azért hasznos ha már legalább egy picit ismerjük a viszonyokat.

Mikor a verseny elõtti napon megérkeztünk, Vértesék már repültek. Enyhén fõnös idõ volt. Akikkel beszéltünk, mindenki azt mondta, hogy nem voltak nagy csukások, de valahogy mégse volt nagy öröm a repülés, mert az ernyõ folyamatosan izgett-mozgott.

A szállást Párduc elõre lefoglalta.A címet is megírta, AU 58. A térkép sokat segített..

Este beregisztráltunk, minden biztosítást és papírokat ellenõriztek. Nagy megnyitó nem volt, csak némi észosztás. Annyit kértek, hogy ne repüljön senki agresszíven és figyeljen oda, repüljön biztonságosan.

Lehetett tudni, hogy másnap elég sittes idõ lesz. Ez így is lett, már reggel lefújták az elsõ napot. Kedden felmentünk ugyan a Trattbergre, de felhõben volt a starthely . A végén busszal jöttünk le. Nem túl jó indítás, 2 lefújt nap.

 
Másnapra teljesen hibátlan idõ lett. A briefingen csak annyit mondtak, hogy az idõjárásról nincs mit mondani. Kiírtak egy 123 km-s Fai háromszöget. A feladat eleje még az abtenaui völgyben volt, de utána el kellett repülni a Dachstein mellett/felett,, majd a schladmingi völgyön repülni oda vissza.A cél pedig a verseny másik hivatalos starthelye az 1700 méteren levo Bischling volt. Itt állt meg az idõ, de még innen vissza kellett repülni Abtenauba. Ez még 10km volt, de volt közben egy 1900 as brutál sziklás hegycsoport. Eléggé megilletõdötten toltuk, mert nemigen szoktunk ekkora hegyek között repülni, meg egyébként is elég erõs idõ volt. Nem volt semmi különös turbulencia, de azért más volt mint otthon tekergetni. Biztos vagyok benne, hogy ha nem lett volna verseny, akkor eszünkbe se jutott volna ilyen feladatot kiírni magunknak. Nem mertünk volna átrepülni a Dachsteint, mert nagyon sziklás, havas volt. Az eleje eléggé meglepett, de nekem szerencsém volt, mert mikor visszafele jöttünk sikerült 2 erõs termiket fogni. Ez arra volt elég, hogy legalább láttam az élbolyt és kb. tudtam hogy merre kell menni. Az utolsó fordulópont után kicsit lelassultam ,mert nem tudtam hogy hogyan kell keresztezni a Bischling elõtti területet. Nem vágtam, hogy ha esetleg alá érek be, akkor fel lehet-e még onnan lejtõzni. Végül biztonságos magasságban (persze a lehetségesnél jóval lassabban) megcsináltam a célt, (end of speed section). Úgy tûnt hogy, nem fogok tudni visszarepülni Abtenauba, mert nem fogok tudni a sziklás gerinc fölé emelkedni. Szerencsére nem voltam egyedül, ezért sikerült kitekerni és problémamentesen besiklani. http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:szitto/20.5.2009/10:20

 

Kicsit furcsa volt 15km/h–s hátszélben 100 méteren bemenni a gerinc mögé. De úgy gondoltam, hogy a cél éléréséhez szükséges 3-as siklószámot még rotorban is tudja az ernyõ. Rotor nem volt, sot a túloldal is szépen tartott . Magyarok közül bejött még Vértes, Peti, Csabi, Párduc, Ambro.. de Partizer Csabi és Béci is befejezte a speed section csak ok már nem tudtak berepülni Abteauba. Tóni 90 km-nál rohadt le, betöltetlenül hagyva a 100km nél nagyobb de 200 km nél nagyobb távjai közötti tátongó rést.

Task 1 Eredmények

Elég furcsa érzés volt, hogy itt többen is életük legbikább repülését hajtották végre, de még csak nem is gratulál senki, mert ez ahhoz elég, hogy egy legyél a rengeteg célbaérõ közül.
Este volt mit megvitatni. A legdurvább eset Bécivel esett meg, mivel a mûszere nem rögzítette a repülést , ezért 0 pontot kapott.

 

Csütörtökön a Bischlingrol volt a start. Kiíirtak egy fordulópontot a Dachstein után, majd a cél Abtenauban volt. A 3800 méteres alapnak, meg az erõs liteknek köszönhetõen gyakorlatilag mindenki megrepülte. Tekerni szinte alig kellet.

. Én az elsõtõl 4 percet kaptam. Ez önmagában nem lenne rossz, de ha figyelembe vesszük, hogy a cél elõtt 12 km-rel még egy bolyban toltam együtt az elsõ 10-zel, akkor mégiscsak látszik hogy jól elcsesztem a végét.
Volt benne egy kis pech, mivel a siklásban kicsit megsüllyedtem, de óriási hiba volt az utolsó fordulópontnál két – három percet tekerni, mondván hogy a franc tudja honnan fog fújni a végén a szél. Ebbõl az lett hogy 900 méteren értem be és 27. Lettem. 50 pontot jeltentett volna ha simán elindulok, sot szinte bármi lehetett volna, mert teljesen ott voltam az elején. Az SR-8 cal meg nem hiszem hogy szégyenkezni kellett volna a siklószám-sebesség miatt.
Két nap után 27. Voltam overallban. Ami kicsit jobb mint a papírforma.

http://www.xcontest.org/world/en/flights/detail:szitto/21.5.2009/10:43

 


A feladat vége és a végsiklás neccesebb volt mint valaha. Még sikerült kitekerni, árindultam a völgyön. A cél elõtt volt egy nyereg, amire picit ráfújt a völgyszél, a cél pedig a nyereg mögött volt kb 2 kilométerre. Mikor siklottam a nyereg felé, láttam hogy ketten girhelnek rajta , de nem tudtak annyit emelkedni, hogy rásikolhassanak a célra. Tudtam , hogy valószínûleg engem se fog megtartani és kénytelen leszek a nyereg elõtt leszállni, 3 kilcsire a céltól. Szerencsére engem kicsit tartott a nyereb egyik púpja, ezért úgy értem oda hogy kb 10 méterrel voltam a fák felett . Tudtam, hogy kb 5 másodpercem van eldönteni mi legyen, mert ha lejtõzni próbálok és nem adja akkor többet nem leszek olyan magasan, hogy elindulhassak a cél felé. Ha viszont innen elindulok, akkor egyrészt bemegyek a nyereg mögötti rotorba, másrészt a GPS is kiírta hogy nem érek be innen. Még ehhez az is hozzájött hogy a nyereg mögött rész végig fenyves, majdnem egészen a célig, tehát a megsüllyedek akkor még egy fára szállás is befigyelhet. De legalább a cél fele haladok, és ha pici szerencsém van, akkor még talán be is érek.
Húztam egy balost , kinyomtam a félgázt és elindultam a cél felé. Kb 2 kilométerre volt és nagyon laposan láttam. Eléggé meglepodtem, mert a rotor/hátszél helyett hamarosan szembeszél lett, ami elso olvasatra nem segített, de mivel a terep lejtett, ezért tartott egy kicsit. Na éppen annyit , amivel kb 30-40 méteren át tudtam siklani a célt… Nagyon örültem, mert csak kb. 10 pilóta volt bent. Késobb jöttek még 14–en. Tudtam, hogy az eleje miatt nem lehet túl jó az idõm, de nem keseregtem, mert még ha én voltam a leglassabb is, akkor az elsõ 25 ben vagyok.

Este meglepõdtem, mert láttam hogy 16. Lettem, sõt ezzel elõrejöttem overall 14. Helyre. Összességiben nagyon elégedett voltam, mert tekintve hogy 33 olyan pilóta volt itt, aki WPRS ben jobban áll nálam. Ha figyelembe veszem, hogy egyáltalán nem ismertük a terepet, akkor a verseny elott a 40-45 . hely lett volna a papírforma. Ezt sikerül jelentõsen túlteljesíteni. Mindenesetre figyelemreméltó, hogy 37 , 27 , 16 napi helyezésekkel overall 14. helyet lehetett megszerezni.

A rendezés elég jó volt. De azért azt le kell szögezni, hogy jó idõben könnyebb jó versenyt rendezni. A jó idõ feledtette , hogy pl nem adtak pólót, illetve az elõs nap az ernyõk 5 perccel a briefing elõtt értek fel, és a briefing utan 15 perccel már nyílt is az ablak. Nekünk elég hasznos lett volna, ha a 120-as háromszög elõtt legalább megszakérthettük volna a feladatot.

Annak ellenére, hogy a hét nap alatt csak három érvényes task volt, azt hiszem mindannyian elégedetten jöttünk haza. Még a lefújt napokon is jól éreztük magunkat. Tudtunk eredményesen horgászni a patakban (az nem biztos hogy szabályos volt), esténként meg meg ment a póker , illetve a Torrente trilógia egy-egy része.

Végeredmény

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.