szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2009 Polish Open - Kobarid

A sportszabályzat változtatások miatt a verseny státusza bizonytalan volt. Nem is igen tudtuk, hogy rangsoroló , vagy hogy egyáltalán létezik e még olyan hogy rangsoroló. WPRS be végül is minden számit. Ha még ez se elég, akkor ha figyelembe vesszük hogy itt a szezon vége és ez az utolsó valamennyire komolynak tekinthető verseny, ahol nem csak noname pilóták vannak, akkor ez kár lett volna kihagyni.

 

Sokan mondják, hogy nemá, megint Kobarid meg Stohl gerinc, az tök unalmas.
Unaloműzésnek szerintem érdemes kipróbálni, hogy minden nap rá kell verni a teljes mezonyre úgy negyed órát. Ha ez sikerül és még akkor is unalmas akkor tényleg nem érdemes ide jönni repülni.

A WPRS elso 200 ból kb. 12 pilóta volt jelen, de a mezőny gyakorlatilag csak jelentős versenytapasztalattal rendelkező pilótákból állt.
Lazar kempingben laktunk. Nagyon szép tiszta ez a kemping. Sőt még wifi is van az étterem környékén.
A meteo úgy nézett ki, hogy szombaton elment egy hidegfront, vasárnap még javulgatott, aztán hétfőtől már jónak igérkezett pár nap. Majd szerda , csütörtöktok kezdve szépen befelhősödik, bezivatorosodik és annyi.


Hétfőn az első versenynapon nem lehetett nagyot varázsolni a feladattal, mert elég erős keleties szél volt. Még az is benne volt a pakliban, hogy nem lesz semmi. Ennek megfelelően szét is paráztattuk magunkat/egymást a starthelyen.
A feladaton rögtön látszott, hogy itt max 1 vagy esetleg 2 helyen kell tekerni, vagyis nagy durranás nem lesz. Teljesen igénytelen volt, de a meteo nem tette lehetővé azt hogy valami komolyabb legyen. Az volt a terv, hogy valahol az első 10 körül csak sikerül beérni. Ez kb sikerült is. Sajna a GAP konstansokat elég kicsire vették és ezért már ez a pici feladat is majdnem 1000 pontot osztott. Ami önmagában nem baj, csak akkor lesz gond, hogyha lesznek hoszabb feladatok, ahol 3 órát kell repülni és rengeteg döntést hozni ,és az is ugyanennyit ér majd.

A második nap már lényeges komolyabb volt,de még ez is klasszikusnak számitott. Volt benne némi lejtőzés a Stohlon, aztán Volce, Dreznica, Tolmin aztán cél Kobaridban.Egy helyen volt talán kicsit cinkes, amikor a Műzli hegyrol (a pontos nevét se leeirni se kimondani nem tudom) kellett kisiklani Tolminon túlra (Volce).
Elképesztően jó idő volt. Igaz nem volt magas alap, de mindehol emelt minden. Aki ezt el tudta hinni, az csak ment, ment és gyorsan beért. Én csak részben tudtam elhinni, ezért egy picit még mindig rátekertem ezért aztán 6 percet kaptam az elsőtől.

A meteo mindig annyit változott, hogy minden napra az nézett ki, hogy ma még lehet hogy jó, de délután már zivataros és holnap már még nagyobb esély van zivatarra. Ebbol az lett hogy az első 5 nap teljesen hibátlan volt . (Na jó, az első nap talán mégse , az erős szél miatt).

A 4. task az kissé eltért az eddigiektől. Berakták ugyanis Most na Socit fordulópontnak, majd rögtön utána Volcét. Ez nagyon megosztotta a mezőnyt, mert volt aki Most na Soci után rögtön visszafordult és megcsinálta Volcét, de az is járható út volt, hogy Most na Soci után Kobala fele, majd a Muzli hegyen kitekerve biztonságosan megcsinálni Volcét. Én az utóbbit választottam. Ez aránylag biztonságosnak tűnt. Akik kint mentek vissza Volcéra, azok közül sokan leszálltak Tolmin környékén.
Mikor megcsináltam Volcét, már tutira vettem hogy beérek, mivel már csak a Stohlra kellett visszamenni, aztán volt még egy fordulópont Kobarid közelében. Ezen a részen már rengetegszer repültünk és sose volt különösebb gond. Stohlon nem is emelkedtem sokat, de még igy is sikerült a Kobarid felett levo ugratóhegyre érni. Itt előtte láttam több ernyőt tekerni és lejtőzni. Engen sajnos nem tartott, de azért erőltettem, és szépen elvesztettem kb 100 métert. Mire észbekaptam, hogy itt baj lehet és elindultam Tolmin felé a lefutó gerincre (ami szinte mindig adja), már olyan alacsonyan értem oda, hogy semmire se volt elég. Lerohadtam kb 6 kmre a céltól. Ezt nagyon sajnáltam, mert az élbolyból többen már korábbal leszálltak Tolminnál. Jó esély lett volna előrejönni pár helyet.

Az utolsó task ha lehet még cifrább volt. Megint volt egy fordulópont Most na Soci után, és utána még egy bent a főgerincen a Kobala starthely mögött kb 6 km-re. A legszebb az volt hogy ha megcsináltuk ezt a benti fordulópontot, onnan már tekerés nélkül előre lehetett jönni megcsinálni Tolmint, majd Műzli hegy, Krn katlan, Polovnik Kobarid szakaszt.
Ezen a 82 km feladaton, 62-en értek célba (74 indulóból). Az összes taskra jellemző volt, hogy nagyon sokan értek be minden nap. Ez talán annak is köszönhető, hogy annyira élt az idő, hogy szinte mindenholt volt emelés.

Elvileg a szombat még versenynap lett volna, de a meteo garantált esőt jósolt. A szlovénok le akarták fújni, de a lengyelek erőltették. Végül is a meteo bejött, és szombat reggel már esett az eső.

Szerintem akik kint voltak a versenyen nem bánták meg. Igaz nem repültünk Bovecbe, de a feladatok mind nagyon jók voltak. A rendezéssel se volt semmi gond. Működött a felszállitás, visszaszállitás, adtak kajacsomagot stb...A napi eredmények már este 6 körül fent voltak a honlapon.

Sokszor voltunk már itt, de még biztos visszamegyunk néhányszor...

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.