szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

2011 British Open - Kobarid

2007 British Open – Kobarid

 

Hosszú kihagyás után ez az első versenyem. Ráadásul új beülővel (Genie Race 2). Ebbe a beülőbe minden start előtt bele kell költözni.

 

Task 1

 

 

Az első nap kiírtak egy 62 km feladatot, aminek  jelentős része a Stohl gerincen zajlott. Erről nem is vesztegetnék szót,  csak annyit említenék, hogy sikerült már a startpylon nyitást benézni, és rögtön beszedni egy 3 perces hátrányt. Ezt még növeltem azzal, hogy sokszor nem hittem el, hogy minden tart  és feleslegesen lejtőztem, tekertem. Ennek meg is lett az eredménye. 30.  hely körül értem be. Tudomásul kell venni, hogy egy év kihagyás után, nem úgy startol/repül az ember mintha tegnap is repült volna.

 

Task2.

A második nap nem szabták rövidre. Kiírtak egy 97 km feladatot. Élénk keleti szelet jósoltak, ami be is jött és ugyancsak rángatóssá tette a lejtőzéseket. A feladat szerintem teljesen rosszul volt kiírva, mivel az eleje nehéz volt, szembeszélben kellett eljutni  Tolminig -ig, aztán visza Kobarid, majd a Kobala (Tolmin)mögötti benti csúcs, majd Most na Soci, aztán vissza Kobarid.  Ebből az lett hogy az eleje nagyobb megnyírbálta a mezőnyt. A fele se ért vissza Kobaridig. Nekem ez szerencsére sikerült sőt még az eleje se volt től messze (kb 10 perc hátrányom lehetett) , rámentem az ugratóhegyre (kétpupú). Ott olyan rossz ciklust fogtam ki, hogy kb. 20 percet vártam mire jött valami rendes lift. Addig meg eléggé túrtuk le egymást a kisebbik púpon a rángatós  oldalszélben. Miután jött egy rendes emelés kitekertem, de csak addig, hogy a Kobaridot meg tudjam csinálni, majd utána siettem vissza , hátha még elérem ugyanazt a liftet. De nem, újabb negyedóra keresgélés következett. Aztán beadta.  Kitekertünk,  rámentünk a Krn –re, ott még jobban felestünk.  Ez kb 55 kilométernél volt.  A feladat itt tulajdonképpen véget is ért, mert innen mér csak ülni kellett a főgerincen a vajsima levegőben , végigmenni a Tolmin mögötti hegyig (2 lift volt közben a lefutó gerincekre odarajzolva) , után előresiklani, még egyet tekerni, majd kisiklani Most na Socira, aztán vissza a Műzli hegyre és a lejtőben vissza Kobaridig.  Pont emiatt gondolom, hogy a feladat nem volt jól kiírva, mert a vége annyira könnyű volt, hogy aki 50 kilométerig elért az már betolta. (Kivéve Lipótot, aki annyira a végén jött hogy már lekapcsolták a lámpát és Kobarid előtt szállt le.

 

Task 3.

Klasszikusan jó időt ígértek.  Picit féltek a zivatartól, ezért tologatták az ablakot.  Aztán mikor végre kinyílta az ablak és megindultak a startok akkor egy elég durva dolog történt. Az egyik pilóta közvetlen start után kb 10 másodperccel kapott két fülcsukást (!!!!) amiből a második befűződött és megindult spirálba.  A pilóta túlhúzta a nyitott oldalt , ebből megindult egy negatív és mentőernyő nélkül kb 20 méter magasból becsapódott a starthely első részére. Én 30 méterre álltam mégis hallottam a puffanást. Mindenki összerezzent, akkora hangja volt. Döbbent csend, rohanás , mentő.  AZ ember meg felkelt, leporolta magát. Semmi baja se lett.

  A feladat nem tűnt egyszerűnek , Stohl,  (airstart is elott Pod bela)  aztán Most na Soci,  majd Kozlov Rob és utána még ki valami a síkságon előre, aztán valami Dreznica felett bent, majd a kőbánya magasan (biztonsági  fordulópot egyben szivatás a végére) , majd Kobarid. Most na Sociig szépen adta, még jó helyen is voltam. Itt aztán elrontottam , vagy nem adta. Elég alacsonyan siklottam Most na Socira a szembeszélben és a fordulópont előtt 500 méterrel ott volt egy bika emelés. De annyira siettem, hogy nem álltam meg, arra gondoltam, hogy inkább gyorsan megcsinálom most na Socit, és utána visszajövök a liftbe.  Nem akartam azt, hogy tekerés közben még visszafújjon a szél és ezzel időt veszítsek.  Jobban tetszett volna ha megcsinálom a fordulópontot és utána már legelább jó irányba sodródok miközben tekerek. A probléma az lett, hogy mire visszaértem már nem volt emelés. Darabig még kóricáltam, majd beláttam, hogy itt nem lehet tovább maradni és kényszerűségből rásiklottam a Kobala alatti hegy aljára.  Hátszélben mentem, gondoltam hátha sikerül fellejtőzni. Annyira alacsonyan értem oda, hogy nem emelt meg a lejtő, mert az alja lankás. Már éppen kiindulem leszállni, amikor egy tehénszar szagú lift felrángatott kb 20 métert, ott már bele tudtam fordulni. Ez nagyon megmentett. Innen mér viszonylag gyorsan kitekertem, igaz közben rengetegen utolértek. Ezután megcsináltuk a Kozlov rob-ot  , majd ki a síkságra majd vissza a műzlire. Lejtőben végig , aztán a Kobarid előtti lefutó gerinc előtt még feltekertünk alapra.  Innen mér teljesen sima ügynek tűnt a beérés, a műszer ki is írta. Csak azt nem írta ki, hogy miután Dreznica felett megfordulunk, akkor a bányát már nem lesz egyszerű megcsinálni, mert magasan van. Szerencsére elég jó idő volt, odasiklottam, majd a lejtő megemelt éppen annyira, amennyire kellett. Innen már beértem (kb 700 méter magasan, mint mindenki). AZ volt a furcsa, hogy nem volt erős idő mégis volt vagy 4 mentőrenyődobás.

35. lettem … Az a vicces az egészben, hogy 24,27,35 napi helyezésekkel overall 17 . vagyok jelenleg.  Vagyis látszik, hogy nyomja itt mindenki, aztán van aki kikoppan.

Sajna holnaptól rossz idők jönnek, záporok, zivatarok , feltehetőleg ilyen jó napok, mint az első három , már nem lesznek.

 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.