szitto.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Világbajnokság 2011 Esélylatolgatás

Világbajnokság 2011 Piedrahíta  - esélylatolgatás

 

Ha jól emlékszem az 5 évvel ezelőtti Morzine - ban megrendezett Európa Bajnokság volt az utolsó class I-es verseny amin résztvettem. Azóta volt egy pár, de valahogy egyikre se mentem. Ebből legjobban a mexikói Vb-t sajnálom.

 

Piedrahítában is sokszor voltam már. A legemlékezetesebb az 1998 EB-en elért 25.hely. Hát még ha az utolsó előtti napon jól írom le a feladatot, és nem spirálozok le a célban anélkül, hogy megcsinálnám az utolsó fordulópontot. De teljesen tisztán emlékszem, hogy ez az eredmény annak köszönhető, hogy abból a 3-4 nagyon kritikusan lerohadós szituációból mindig sikerült (némi szerencsével) kikecmeregni és utána már nem kellett kapkodni. De voltam itt Dutch Openen,  German Openen, Nordic Openen PWC-n,  sőt nagyon régen még Petivel is kijöttünk, mindenféle verseny nélkül, csak úgy repülni.

 

 

Biztos vagyok benne, hogy a VB valamennyi indulója már sokat repült itt.  A terepet mindenki ismeri. Lehet tudni, hogy ha jó az idő akkor magas az alap, erősek az emelések, vagyis csak akkor van esély, ha az ember nyomja a gyorsítót. A trimmen történő sikolgatás biztosan nem elég semmire.  A verseny hosszú lesz. 12 lehetséges versenynapból, valószínűleg érvényes lesz legalább 7-8 nap. Szimpatikus (én a lelkemhez közel álló) lenne azt a taktikát választani, hogy minden nap beérni 50. hely körül, ami a végén talán kiad egy overall 35-40 . helyet. Ehhez talán nem is kell olyan nagyon sok, mivel legutóbb Morzinban (Vértessel és Barth Sanyival) 50- hely környékén végeztünk, egy olyan terepen, amihez hasonlót se láttunk. Itt legalább a terepet ismerjük , mint mindenki. Az csak a probléma, hogy a napi 50. helyekhez manapság menni kell mint a disznó, mert mind a 150 pilóta nagyon fog igyekezni. Szépen kényelmesen nem lehet 50.-nek beérni..

Úgy gondolom, hogy itt inkább arról van szó, hogy türelmesen tudni kell menni  a a bollyal, és nagyon figyelni, hogy mikor kerül elő a becurranás veszélye és akkor valahogy okosnak lenni.  Meg a rossz időjárású napokra kell nagyon figyelni. A papírforma jó idős napokon, valószínűleg lesz 120 pilóta a célban. Az első 50 simán 10 percen belül. Nem lehet még egyet rátekerni a termikekben, nem lehet trimmen menni, hogy majd magasan érek oda, nem lehet húzott fékkel utazgatni az emelésben és magunkat közben azzal nyugtatni, hogy jaj de jó a siklószámm és nem lehet 300 méteren beérni. Ha jó az idő itt csak az számít , hogy a következő erős liftbe ki milyen hamar ér oda.

Az ernyőmről tudom, hogy nem megy úgy mint a R11-ek. Egy icipicit talán rosszabbul siklik,  A kezelés és fordulás az biztos jó, bár az R11et nem ismerem.  Azt se nagyon lehet szerintem elmondani, hogy ezek az ernyők olyan nagyon stabilak lennének. A spanish openen napi átlag 3 mentőernyő volt, pedig ott azért voltak széria cuccok is. Ez alapján talán gondolható a napi 4 mentőernyő, tekintve hogy mindenki versenyernyővel tolja és egész nap tapossa a gyorsítót. Az jelent kb 30 mentőernyődobást a verseny alatt , bár ne legyen igazam. (bár abba elég mókás belegondolni, hogy ha 150 pilótából 30 mentőernyő lesz, akkor mennyi az esély hogy abban mi is benne leszünk)

Abban teljesen biztos vagyok, hogy  minden országban van 3 olyan pilóta aki nagyon képben van. Nem lehet kijelenteni, hogy bármely ország  mi úgy alapból jobbak lennénk. Nincs ilyen. Ami esetleg mellettünk szólhatna , hogy mégiscsak 17 (Peti több ) éve toljuk , és a tapasztalat így meg úgy.. Ez itt valószínűleg semmit se fog számítani (hacsak nem adnak tapasztalatra valami bónuszt ), mert itt bollyal kell tudni menni. (Érdekesség, hogy jelenleg WPRS első 20 ban , több solyan pilóta is van akik , két éve még nem voltak az első 1000 ben se!!! ). Sőt lehet hogy aki nem kombinál, hanem csak megy a tömeggel az jobb eredményt ér el,  mint aki nagyon villogni akar. Ugyanakkor az is igaz, hogy olyan pilóták akik wprs első 30-40 ben vannak, közös versenyeken sokszor kb ott végeztek ahol mi.

A fentieket összevetve, fogalmam sincs, hogy mi az  az eredmény, amivel már elégedettek lehetünk.  Lehet hogy már egy 80. helyhez is kapaszkodni kell. Meg ha belegondolok, hogy a verseny többi indulója mit ír a blogjában esélylatolgatás címen, nem hiszem hogy bárki hátrébb taksálja magát mint a 80. hely. Márpedig 150 pilóta nem lesz az első 80-ban.

Ha mindenneképpen fogadni kéne, akkor azt mondanám, hogy amelykőnknek jól jön ki a lépés az talán benne lesz az első 50-ben, aki kicsit benézni az mondjuk 80. Vértes most tolt le itt egy egyhetes versenyt, bikán.. Peti volt itt ezerszer meg azért nem ma kezdte. A dolgát nehezíti a fogínygyulladása, ami fáj, meg dagad.(majd csinálok fényképet). Csak azt nem tudom én miben bízzak, miután 2010-ben csak 2 versnenyre tudtam menni,  és az új ernyővel se repültem semmit se. Abban bízok, hogy repülünk itt két napon, aztán a versenyen majd sikerül okosan viselkedni a levegőben.

A csapatverseny  egyszerű. Minden csapat három főből áll és mindenkinek minden napja számít. (Hol vannak már azok az idők, amikor egyes országok 7 embert nevezhettek és abból számított a legjobb 3, minden nap, mások meg összesen ketten voltak.)

Vasárnap repülgetünk, este megnyitó. Hétfő az hivatalos edzőnap, gondolom lesz rendes task meg minden. Aztán kedden kezdődik.

Vértes itt írogat: sisakkamera.blogspot.com

 

Hozzászólások  

 
#3 Iváncsó Sanyi 2011-07-04 17:22
Hajrá Szittó et al! Neked is csak azt tudom tanácsolni mint a Balázsnak: percentage flying! ha minden nap betoljátok a célig, az elég lehet a kó helyezéshez. Ügyesen!
Idézet
 
 
#2 Szabó Joe 2011-07-04 17:05
Szurkolunk Szitto ...
valahogy majd csak lesz ...
csak a pontokat gyűjtsétek!
Idézet
 
 
#1 Szabó Gyuri 2011-07-04 11:08
Hello Szittó,
ezt alaposan leírtad:)! mi is nyomjuk itthon az esélylatolgatás t, mindenki aki jár versenyre az figyel rátok és szorít nagyon. ha beüt a jó idő bika kemény lesz egyhuzamban lenyomni 8-10 taskot, és mint te is írtad, fejben nagyon ott kell lenni! ebben VB nagyon erős, de valószínüleg Peti is tartja majd magában meg bennetek a lelket, histórikus aranyköpéseivel . VB-t vigyétek haza a térről minden nap időben, és legkésőbb kettőkor a nyihi-nyihit is fejezze be, különben mindhárman fáradtak lesztek! remélem jó lesz az SR11 és parkettán tudod tolni a nap jó részében! Peit milyen cájgot talált végül? hajrá-hajrá Magyar Csapat!!!!
Idézet
 

Szóljon hozzá!

Biztonsági kód
Frissítés


Az akkumulátorok szakértője

Hirdetés
A legnagyobb márkafüggetlen akkuimportőr. Elég ha a pénztárnál megemlíted hogy siklóernyős vagy, azonnal kapsz 10%-15% engedményt, a már amúgy is korrekt árakból.

Gradient

Köszönet Ondrej Dupalnak és a Gradient gyárnak, hogy rendszeresen a legújabb ernyőikkel repülhetek.
Hirdetés

MOTOROLAJ

Hirdetés
A legújabb technológiának köszönhetően , a lekopott fématomok, visszaépülnek a felületre.